Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Babbeltråd: Jag erkänner!, Växtliga erkännanden :)
          Cassiopeia
          Inlägg 08-05-2007, 19:36
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 354
          Medlem nr: 3 710

Fler erkännanden:
          * har bott här sedan -99 och har sagt varje år att jag ska köpa blomlådor till balkongen, men jag har inga än!
          * lyckas inget bra med att så från frö sad.gif
          * när jag sitter här hemma så har jag massor av planer på vad jag ska köpa för blommor men när jag väl kommer till blomsterhandeln så köper jag ändå det jag fastnar för just då.

--------------------
          Bor i lägenhet med balkong och har ett litet torp där det finns oändligt mycket att göra!

Min trädgårdsblogg.
          Min bilddagbok!

Citera
          Elisabeth P
          Inlägg 08-05-2007, 19:38
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 593
          Medlem nr: 6 685

Okej smile.gif , jag erkänner:

Jag kan inte begränsa mig. har sått på tok för mycket och dessutom köpt mängder av lökar och plantor. Så nu måste jag gräva nya rabatter ..............igen.

Jag har tusen projekt på gång samtidigt. Har liksom svårt att ta en sak i taget. Fler perennrabatter måste grävas, blomlådor snickras (Har sett en jättetrevlig och enkel variant), Syrenhäck flyttas, Uteplats anläggas (vi har redan en stor altan, men jag vill även ha en liten plats i skuggan), fläta en kompost som dessutom ska vara vacker, Bygga ett staket utåt gatan............och säkert mycket mer som just nu fallit i glömska sweatingbullets.gif

--------------------
          Elisabeth / Lisa:)

Boråstrakten zon 4-5

Citera
          Felicia
          Inlägg 08-05-2007, 20:24
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

Ok, då blir det en lite hemsk bekännelse (enligt min sambo) crazy.gif
          Jag erkänner:

Att jag brukar använda hårspray i växthuset för att ta död på dom stora hemska spindlarna som huserar där.
          Min sambo tycker inte om att jag tar ihjäl spindlar så när jag hade glömt sprayflaskan i växthuset en dag så sa han "men vad har du nu gjort" - Inget sa jag whistling.gif
          Lite försvar - Är dö-rädd spindlar så att ta ut dem eller slå ihjäl dom kan jag inte..

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          znazit
          Inlägg 08-05-2007, 20:26
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 97
          Medlem nr: 10 128

CITAT (Felicia @ 08-05-2007, 21:24) *
          Ok, då blir det en lite hemsk bekännelse (enligt min sambo) crazy.gif
          Jag erkänner:

Att jag brukar använda hårspray i växthuset för att ta död på dom stora hemska spindlarna som huserar där.
          Min sambo tycker inte om att jag tar ihjäl spindlar så när jag hade glömt sprayflaskan i växthuset en dag så sa han "men vad har du nu gjort" - Inget sa jag whistling.gif
          Lite försvar - Är dö-rädd spindlar så att ta ut dem eller slå ihjäl dom kan jag inte..

Jag erkänner att jag brukar älda upp spindlar på min balkong med tändare när jag röker. Gillar inte häller spindlar

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag

Citera
          Hannifer
          Inlägg 08-05-2007, 20:33
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 195
          Medlem nr: 4 598

*Suckar tungt*

Ja, jag erkänner väl då...

- Jag läser om och ägnar mig mer åt växter än jag engagerar mig i mina högskolestudier... slap.gif

- Den störta utgiftkällan för mig är frön, sticklingar, plantor, leca, jord, krukor etc.

- Jag glor i folks fönster för att se vad de har för växter där och skriker till om jag får syn på en blommande hoya. yahoo.gif

- Jag tycker bättre om växter än om vissa personer. sos.gif

- Jag får inte plats mer allt jag sår/planterar.

- Jag har stulit sticklingar från bibliotekets stora hibiscus (som har mörkröda blommor wub.gif ).

- Ibland har det hänt att jag har dansat med någon av mina favoritkrukväxter. blush.gif

- Några gånger har jag rensat och vattnat andras krukväxter för att de såg så ledsna och misskötta ut, utan att fråga.

Redigerat av Hannifer: 08-05-2007, 20:37

--------------------

En oblyg viol är också en viol.

Citera
          Hannifer
          Inlägg 08-05-2007, 20:42
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 195
          Medlem nr: 4 598

CITAT (flaxss @ 08-05-2007, 17:28) *
          den som hade gjort så hos mig , den hade inte haft det kul det kan jag lova

Samma här. Jag skulle bli SKOGSTOKIG om någon hade ihjäl mina växter...

--------------------

En oblyg viol är också en viol.

Citera
          Ciczi
          Inlägg 08-05-2007, 20:44
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Ja, många äro bekännelserna... laugh.gif Älskar denna tråden!!! biggrin.gif

Kan ju fortsätta med att bekänna att pelargoner, hoyor, hostor och storblommande penseér tillhör inte mina favoriter.

Ägnar också lite väl mycket tid åt växter istället för studier, men i mitt fall är det praktiskt då jag läser till trädgårdsingenjör. biggrin.gif

Fler bekännerlser har jag nog inte på det planet ialla fall, rotfl.gif

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          vickeva
          Inlägg 08-05-2007, 20:52
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 1 429
          Medlem nr: 2 441

CITAT (Hannifer @ 08-05-2007, 21:33) *
          - Ibland har det hänt att jag har dansat med någon av mina favoritkrukväxter. blush.gif

w00t.gif rotfl.gif

--------------------

Citera
          Gloriana
          Inlägg 08-05-2007, 21:29
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 374
          Medlem nr: 3 741

Kom på en sak till att bekänna.....

- Jag hinner aldrig rensa allt ogräs utan kan bara hålla ner det värsta för det mesta. Men i grusgången där kan det växa - jag rycker på axlarna och maken ryser åt eländet (en kär kollega visade sig dock ha en pinnharv till övers så snart är grusgångsogräset historia).

- Krukväxter inomhus lämnas åt sitt öde när trädgårssäsongen kommer..

- Makens favoritblommor orkideer sköts inte så bra...men jag låtsas att jag har kontroll. Än så länge tror han mig.... angel_not.gif

- Jag har tagit ihjäl, genom ren försummelse, växter maken hade med sig in i boet....vadå? Fönsterfikus ÄR inte kul! visst ja....han hade en liten rackarns benjaminfikus men den motstår mina försummelseförsök.

- Jag är en usel grönsaksodlare - gav upp för länge sen då rödbetorna inte blev större än små rädisor. Maken har dock tagit upp den delen. Jag funkar som expert - han jobbar..... whist.gif

- Jag köper oftast bara en planta på plantskolor och sånt...sen kan jag föröka den själv ju......

Det blev visst lite mer än en sak coolgleam.gif

Roligaste babbeltråden nånsin detta! Jisses vad jag har skrattat!

--------------------
          Bättre sått än aldrig!

Gräva bör man annars dör man!

Citera
          Cassiopeia
          Inlägg 08-05-2007, 21:48
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 354
          Medlem nr: 3 710

CITAT (Felicia @ 08-05-2007, 21:24) *

Tänk på att hårspray-flaskor kan explodera om de blir uppvärmda alltför mycket... och det kan ju bli rätt hett i ett växthus på sommaren. sweatingbullets.gif

--------------------
          Bor i lägenhet med balkong och har ett litet torp där det finns oändligt mycket att göra!

Min trädgårdsblogg.
          Min bilddagbok!

Citera
          Cathis
          Inlägg 08-05-2007, 21:49
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 3 545
          Medlem nr: 9 230

Den här tråden är underbar bravo.gif

Jag får väl också erkänna

- Jag fuskar också med underarabetet när jag gräver nya land, det är ju SÅÅÅ tråkigt.

- Glömmer blush.gif vattna växter som jag tröttnat på, kan absolut inte slänga en levande växt.

- Köper alldeles för mycket fröer, plantor och buskar som jag egentligen inte alls har land eller
          plats för.

- Brukar gömma några av fröpåsarna så det inte syns hur många jag köpt whist.gif

- Ägnar mer tid åt trädgården än åt resten av huset, och ibland tror familjen att jag glömt bort dom blush.gif

- Planterar gärna grönsaker men skördar alldeles för lite av dom.

--------------------

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 08-05-2007, 22:12
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Jag erkänner

- att jag aldrig berättar för min man hur mycket jag köper fröer för

- att jag inte kan slänga något när jag klipper ner mina krukväxter, sticklingar överallt !!!!!!!!!!!

- att min inbyggda balkong/ blomsterrum blev alldeles för dyr

- att jag inte kan sluta köpa gammeldags rosbuskar

- att jag alltid har för mycket frösådder

- att det är min man som får göra det mesta jobbet med blommorna eftersom jag inte kan det längre

- att jag njuter av att klämma ihjäl liljebaggar

- att jag inte kan låta bli att t ex pollinera mina amaryllisar för att få frön och se hur de blir så småningom

- att jag aldrig , förrän i år , klarat av att fröså gräslök med lyckat resultat

Oj den här listan kan bli hur lång som helst. Man är ju inte riktigt klok men vad sjutton, lite får man väl bjuda på. rolleyes.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Wilmer
          Inlägg 08-05-2007, 22:53
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Jag erkänner...

dunno.gif Att jag i många år nogsamt plockade in, sköljde, torkade och packeterade mina krydd-ört växter för att... ALDRIG använda dem. Nu gör jag inte det längre, men..

dunno.gif Jag köper ständigt nya krydd o ört växter och förökar dem glatt. Använder dem inte färska heller. För några år sedan gjorde jag ört te en gång rolleyes.gif ...

/ Wilma som också gillar tråden skarpt!!

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Boxer
          Inlägg 09-05-2007, 06:03
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

CITAT (Carl @ 08-05-2007, 10:09) *
          Hi!
          Jag erkänner MORD!! När min fru köper för många krukväxer som inte får plats någon stans. Så måste man hitta på något. Man vattnar några med salt effektivt dom dör snabbt. Frun frågar vad har hänt?? Man ser oskyldig ut och säger: Mäste vara någon typ av svamp. Släng dom så de inte smittar. Lova säg inget

duh.gif rotfl.gif Vilken rysare! laugh.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Ewa L
          Inlägg 09-05-2007, 06:53
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Denna tråd kommer definitivt att hamna bland mina favvisar!
          Varje gång jag tycker att jag är en dålig människa, skall jag ta fram och läsa. Det finns alltså de som är värre??

Ärligt talat i jämförelse med er är mina bekännelser ingenting. Eller kanske snarare lite grand av alltihop? whistling.gif

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          Anma
          Inlägg 09-05-2007, 07:50
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag erkänner...
          ...att inte ens jag trodde på mig när jag påstod att det inte skulle göras så mycket på stugtomten. Men jag borde ha trott på mig med tanke på hur min kropp mår just nu!

...att jag aldrig lyckas med frösådd, därför försöker jag inte ens längre. Blir dyrare med att handla plantor, men dom överlerver ialla fall...

...att jag planerar vad jag ska köpa på plantskolan men sällan kommer hem med det.

...att jag planerar vilka växter ska växa var men det ändå aldrig blir så, tur att jag gillar växter som passar ihop med varann iallafall!

...att jag drömmer om ett växthus men vet att jag inte skulle sköta den som man ska.

...att jag är usel på att vattna. Tur att mannnen gillar att stå med slangen! sweatingbullets.gif

...att jag inte kan så mycket om trädgård men på det ena eller andra sättet lyckas oftast ändå.

...att jag från vår till höst lägger hundratals kronor på trädgårdstidningar. I veckan.

...att jag struntar i vad växterna heter, bara de växer och är snygga...

Citera
          Carl
          Inlägg 09-05-2007, 10:20
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Mord igen! En annan variant är att man "flyttar om" blommorna i huset. Dom som stog där nere kommer upp. Dom som stog där flyttas hit osv. I denna process och virr varv så blir det alltid blommor "över". Dom lägger man i en påse eller två. Tar bilen åker iväg och slänger dom långt ifrån brottsplatsen. Om dom skulle hittas så är man minns sagt illa ute. Denna metod är lite mer risky än med saltet och kan inte användas så ofta.

Lycka till

Citera
          Biggan_
          Inlägg 09-05-2007, 10:24
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Carl @ 09-05-2007, 11:20) *
          Mord igen! En annan variant är att man "flyttar om" blommorna i huset. Dom som stog där nere kommer upp. Dom som stog där flyttas hit osv. I denna process och virr varv så blir det alltid blommor "över". Dom lägger man i en påse eller två. Tar bilen åker iväg och slänger dom långt ifrån brottsplatsen. Om dom skulle hittas så är man minns sagt illa ute. Denna metod är lite mer risky än med saltet och kan inte användas så ofta.

Lycka till

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
          Vilken tur att man inte har dej i huset!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Malvia
          Inlägg 09-05-2007, 10:25
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 1 494
          Medlem nr: 4 410

CITAT (Carl @ 09-05-2007, 11:20) *

Lycka till

Och vad har du för urvalsprocess? Hoppas du vet vad du gör! confused.gif

Skulle bli galen om det hände mig, en del är ju helt ovärderliga medans andra har man för mycket av.

--------------------
          MVH / Malvia - södra Uppland - zon 4 (3)
          ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
          Be om råd men bestäm själv

Citera
          Carl
          Inlägg 09-05-2007, 10:42
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Hi!
          Mina urvals kriterier är följande Ej rang ordnade.

1 Den är död
          2 Den är nästan död
          3 Den kommer inom snar framtid att dö (min dödförklarar aldrig en växt)
          4 Den är ful och liten och kommer så att förbli i all framtid.

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 22:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon