CITAT (frugb @ 10-05-2007, 20:46)

Är det någon mer än jag som önskar att trafiken hade varit lite mindre på vägen förbi huset? Det passar liksom inte riktigt in i min trädgårdsdröm.
För det mesta går det bra och jag bryr mig inte, så slår det till och jag tycker att det är jobbigt.
Någon som känner igen sig?
Annars är det drömhuset och drömträdgården kommer det att bli, det är jag säker på.
Tycker nog ändå att jag överdriver för bilarna kommer mest i rusningstrafik, annars är det nog ganska lungt jämförelsevis. Men jag fastnar i det ändå ibland och det tar bort lite av glädjen.
Kom gärna med tips om vad jag ska göra för att acceptera det och strunta i det!
Mvh frugb
Bor själv ca 600m ifrån vägen, iofs ingen motorväg...men ändå...
Skall så småningom få igenom värsta jordvallen, för då lär man knappt märka ljudet...sedan har jag absolut mitt paradis på jorden!
Och visst vänjer man sig...hos oss beror det liksom också lite på hur vinden ligger an..vissa dagar hör jag ingenting...men ser ju bilarna ändå..men då, när jag bara hör fågelsången då njuter jag i fulla drag. Alla borde få bo totalt bullerfritt!
Bor i Värmland med tomt på närmare 7000kvm. Lever för växter - trädgården och ungarna...inte nödvändigtvis i den ordningen!