Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > huuu ryser, Carolin af ugglas
          *Stintan*
          Inlägg 24-05-2007, 10:33
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Pia o Gillan smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Bra med människor som förstår vad man menar flirting.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Bee
          Inlägg 24-05-2007, 11:02
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Jag är inte överdrivet förtjust i Caroline av Ugglas. Det beror på att hon har varit med för mycket i tv! I snart sagt varenda underhållningsprogram har hon dykt upp, i alla kanaler. Jag tror att det kan ligga en artist i fatet att bli FÖR MYCKET exponerad under en kort tid. Folk tröttnar. Det som var roligt en eller två gånger kanske inte är lika roligt 9:e gången.

Vad beträffar Janis Joplin - ja, jag var inte så förtjust i henne heller. Vissa låtar gjorde hon bra, men...

Fast vill man lyssna på en fräsch ny "Joplin-utgåva" som lovar gott så lyssna på den svenska gruppen Oh Laura och deras låt "Release me". Videon ligger ute på YouTube och den spelas en del i radion. - Den både låter och känns riktigt bra smile.gif

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Betty
          Inlägg 24-05-2007, 11:24
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Bee @ 24-05-2007, 12:02) *
          .../ Fast vill man lyssna på en fräsch ny "Joplin-utgåva" som lovar gott så lyssna på den svenska gruppen Oh Laura och deras låt "Release me". Videon ligger ute på YouTube och den spelas en del i radion. - Den både låter och känns riktigt bra smile.gif

Hörde den första gången i en reklamfilm för SAAB, underbar! tummenupp.gif Länk

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-05-2007, 11:25
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag vet inte vad jag ska säga om Caroline af Ugglas mer än att hon sticker ut ordentligt. Jag kan inte bedöma om det är bra eller dåligt, det bara är så.

Jag uppfattade Rossis kommentar om Carolines bakgrund som ett försök att förklara varför hon har ett underligt beteende idag. Jag kan inte riktigt förstå varför ni blir upprörda över det. Jag tror inte att hon menade att folk ska lastas för sånt de gjort i ungdomen.

Citera
          Anma
          Inlägg 24-05-2007, 11:27
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Har inte mer än ögnat igenom inläggen, reagerade på vissa.

Tillgjord. Så fort en människa inte faller i ramen av det "normala" är man tillgjord. Varför det? Hon kanske bara är sådan? När hon är "normal", det kanske är då hon är tillgjord? Nåt att tänka på.

Jag tror att Carolina af Ugglas bara är så där. Övraktiv med livlig fantasi och yviga rörelser. Det som är så skönt med henne är att hon vågar var som hon är, och inte skäms för det. Jag beundrar henne för det. Dessutom är hon väldigt intelligent. Ett av de smartaste i mediavärlden just nu, tycker jag.
          Ibland blir det för mycket, men det ligger då på mig, inte på Carolina. Hon kan inte hjälpa att jag inte mäktar med henne alla gånger!

Falskt sjunger hon inte. Inte heller med fel tonart. Hon har en speciell stil att sjunga och en speciell röst, men hon behärskar sjungandet och vet precis hur hon ska utnyttja sin säregna röst. Hon låter cool, tycker jag.

Vad hon har/inte har gjort tidigare har nog inte så mycket med hennes rörelsemönster och stil att göra. Jämför med Torsten Flink. När han är "på" drogsvängen syns det på lång väg. När han hållit sig ren ett tag syns det också. Stammat har han alltid gjort.
          En i min närhet var sönderdrogad, efter några veckor som ren började hon tappa den stilen hon hade som drogmissbrukare. Efter ett halvår var hennes rörelsemönster och stil precis som innan hon började med skiten.
          Nu vet jag inte om Carolina drogat eller inte, poängen är att de aktiva drogarna har "knarrkarstilen" De rena har det inte. Mer än i början av den nyktra karriären. Förutom när man knarkat sönder nervsystemet och är skakis mm. Men det är en annan sak.

Carolina är befriande skön med sin stil. Tycker jag. Men som sagt är hon lite för mycket ibland och då har jag friheten att stänga av tv:n.

Citera
          Pirum
          Inlägg 24-05-2007, 12:18
          Länk hit: #46

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Fast ganska många rockstjärnor har definitivt knarkat till sig ett udda...sätt. Tänk bara på Ozzy Osbourne, etc.

Men jag vill inflika att af Ugglas inte alls framstår sådan för mig, bara säregen på ett positivt sätt. Dock har jag inte köpt någon av hennes skivor eller laddat ner någon av hennes låtar.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 24-05-2007, 12:20
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

Hmm, jag har aldrig ens tänkt tanken att Caroline af Ugglas knarkar/har knarkat. Hon har bara ett speciellt livligt kroppsspråk och som någon skrev, en lika livlig fantasi.

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          Anma
          Inlägg 25-05-2007, 07:39
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Pirum @ 24-05-2007, 13:18) *
          Fast ganska många rockstjärnor har definitivt knarkat till sig ett udda...sätt. Tänk bara på Ozzy Osbourne, etc.

Ja, han med flera har ju knarkat till sig neurologiska skador... smile.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 25-05-2007, 21:09
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Tja--men hon gör ju faktiskt Janis Joplin`s låtar ganska bra--även om texterna inte
          stämmer så bra.................... tummenupp.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-06-2025, 12:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon