Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513
Jag gör en uppställning bokstavsordning i excel enl. nedan
När alla inlägg är klara vill jag lägga till "Aubrieta" mellan Akelja och Bolltistel. Jag kan ju markera från Bolltistel till Ekorrkorn och klippa ut och flytta ner. Jag antar att det finns något bättre sätt men hur ?
Medlem
Antal inlägg: 696
Medlem nr: 5 207
Skriv in dom nya namnen på raderna efter de sist skrivna. Gå in på Data (huvudmenyn) och välj Sortera: välj mellan fallande eller stigande ordning. Lätt som en plätt!!!
Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761
Nån gång i någon tråd läste jag om någon som lärt sig hur man kan se början och slutet av det man knåpat in i excel. Det kan ju bli bredare och längre än skärmen och ibland vill man kanske se början och slutet.
Nåns om förstår vad jag far efter? Nån som kan beskriva hur jag gör för att kunna se så?
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930
Man kan dölja rader i Excel. Gå till den översta raden och markera hela kolumnen eller i sidan för att dölja hel rad. Högerklicka och välj dölj. Nu gömmer du kolumnen raden. Sen kan man låsa fönster. Detta görs genom att man som ovan markerar rad eller kolumn under/efter den rad/kolumn man vill ska synas. Klicka på Fönster och välj lås fönsterrutor, och du har en "rullgardin"