Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp med slutkläm i rabatt!, Någon vänlig själ som kan ge lite tips!!
          Annse71
          Inlägg 31-05-2007, 09:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 32
          Medlem nr: 10 788

Jag har jobbat med 2 rabatter på vårt hus norrsida. De ligger direkt mot en thujahäck så det blir inte mycket solljus i rabatten utom precis i ytterkant och där kan det bli ganska varmt på sommardagarna.
          Har kört lite fast.

Rabatt 1:
          Här är först en bild: Bifogad fil  Rabatt_1.jpg ( 104.09k ) Antal nedladdningar: 41

Det är en del luckor som jag gärna skulle vilja komplettera med något fint. Det som cirkulerat i min hjärna är t.ex alliumlökar eller varför inte vita tulpanökar tillsammans med vit löjtnadshjärta. Känns som det är lite lite blommor just vårttid i rabatten. Är det någon vänlig själ som orkar ta sig an detta, för jag har kört fast.
          I rabatten i övrigt finns vit clematis summersnow, violruta, rudbeckia Magnus, nävor (rosa), lungört.

Rabatt 2:
          Här bild nummer 2: Bifogad fil  Rabatt_2.jpg ( 112.8k ) Antal nedladdningar: 41

Någon som kan tipsa om något som kan planteras under ett träd i mycket mörker. Jag menar nu bakom alunroten under körsbärsträdet. I detta land finns silverax brunett, funkior, daggkåpa alunrot, vit clematis summersnow.

Här är en bild på båda rabatterna tillsammans: Bifogad fil  Stenläggning.jpg ( 78.85k ) Antal nedladdningar: 44

Vore sååå tacksam för hjälp. Stod på handelsträdgården igår och kunde inte bestämma mig alls. Blommorna går i rosa och vitt (de flesta är vita sommartid).

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-11-2025, 04:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon