Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Flytta orkidée
          soolroos
          Inlägg 05-06-2007, 23:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 29
          Medlem nr: 9 709

Jag är nybliven orkidéeägare, en Phalaenopsis, den står i sovrumsfönstret, där solen ligger på från ca kl 10 till ca 15. Jag inbillar mig att det blir för varmt för den att stå i detta solgass coolgleam.gif så varje morgon ställer jag den på ett bord en bit in i rummet - dit solen inte når, men ändå är ljust, och flyttar sen tillbaka den till fönstret på eftermiddagen.
          Min fråga är om bomman tar någon skada av att flyttas 2 ggr varje dag ??

Sen har jag en fråga till om en annan sorts orkidée - som jag tyvärr inte minns vad den heter unsure.gif (kan beskriva hur den ser ut om det behövs !) Jag har den iaf stående på tv-bänken där solen aldrig skiner direkt på och det är lite halvmörkt...klarar den att stå där eller behöver den mera ljus ? Kan jag kanske flytta fram den till ljuset ibland ? Den passar nämligen utmärkt att stå där - rent estetiskt sett, så därför vill jag gärna att den ska kunna stå kvar, åtminstone ibland rolleyes.gif

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 05:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon