Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Åldersskillnader mellan par, var tycker ni gränsen går
          A. Jolie
          Inlägg 11-06-2007, 09:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 9 435

Jag har en vän som blivit förälskad i en man vid ålder 45, själv är hon 25 och har barn som även han har fast betydligt äldre. Själv vet jag att kärlek vinner över allt, fast jag kan ju inte undgå att säga att känslan är lite konstig. Vad har ni för erfarenheter?

Citera
          Rose
          Inlägg 11-06-2007, 09:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (A. Jolie @ 11-06-2007, 10:11) *
          /.../fast jag kan ju inte undgå att säga att känslan är lite konstig. /.../

Vad är det för känslor du får som du tycker är konstiga?

--------------------

Citera
          Tosan
          Inlägg 11-06-2007, 09:36
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Ålder är bara en siffra på ett papper. Det har mer att göra med var man befinner sig i livet.
          Det skiljer 16 år mellan mig och gubben, inget vi går och tänker på direkt. Våra vänner har 18 års åldersskillnad. Hon var bara 22 när de träffades och de fick bra mycket elaka gliringar i början, varför folk nu absolut måste lägga sig i. För oss har det däremot gått bättre, faktiskt inte så många som reagerat alls.

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          A. Jolie
          Inlägg 11-06-2007, 09:50
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 9 435

Ja, egentligen är det ju inget konstigt med det men tänker man så skulle ju han kunna vara pappa till henne. Men bara för att klargöra, jag har absolut inga fördomar mot dom el. dylikt, det kommer säkert att gå jättebra, men det var bara första reaktionerna som blev lite lustiga.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 11-06-2007, 09:59
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Om jag idag skulle falla för en 20 år äldre gubbe så fick han nog ha väldigt gott om pengar innocent.gif crazy.gif whist.gif

För övrigt bryr jag mig inte ett dugg om det är stor åldersskillnad (tror jag giggle.gif )

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 11-06-2007, 10:06
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

jag själv har satt som gräns 10år äldre men dom som är tillsammans med äldre har jag inget emot

Citera
          Betty
          Inlägg 11-06-2007, 10:35
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (A. Jolie @ 11-06-2007, 10:50) *
          Ja, egentligen är det ju inget konstigt med det men tänker man så skulle ju han kunna vara pappa till henne. Men bara för att klargöra, jag har absolut inga fördomar mot dom el. dylikt, det kommer säkert att gå jättebra, men det var bara första reaktionerna som blev lite lustiga.

Ursäkta, men det där tycker åtminstone jag låter som att du faktiskt har fördomar - som du önskar att du inte hade...

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          anneli85
          Inlägg 11-06-2007, 10:46
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 8 462

Ser inga hinder med stor ålderskillnad, tänker jag på min egen del så skulle 15-20 år äldre man vara lagom för att ligga på samma stadium som mig giggle.gif . Men jag är nog ganska lillgammal också. Jag skulle absolut inte kunna ha en yngre man om jag säger så. Nu är jag lycklig med sambo som är 6 år äldre, men som ibland är lite barnslig flirting.gif

--------------------
          /Anneli, glad amatör i Sörmland

Citera
          Bee
          Inlägg 11-06-2007, 10:51
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Ålder är väl en väldigt individuell sak och likaså om det är stor åldersskillnad bland ett par. Har man hittat sin själsfrände så har fysisk ålder inget med saken att göra.

Själv kamperar jag med en jämnårig men det var för att jag drabbades av Den Stora Kärleken. Fast jag trodde att han var flera år yngre än mig när vi träffades smile.gif

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-06-2007, 10:56
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Ålder har mycket lite med kärlek att göra. Det är ju inte åldern man blir kär i.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Tezzla
          Inlägg 11-06-2007, 11:00
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

Åldersskillnad bryr jag mig inte alls om och jag tycker inte det är något "underligt" heller så länge det handlar om vuxna människor. Och med vuxen menar jag personer som vet vilka de själva är och har upplevt och har erfarenhet av vuxenlivet. Om däremot en 18-20 åring träffar en person som är 40 eller äldre, ja, då erkänner jag att jag kan börja fundera...

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-06-2007, 11:02
          Länk hit: #12

Medlem

Det är väl mycket lite att fundera över? Egentligen är det ju inte vår ensak att fundera över deras förhållande alls, och ska man nu nödvändigtvis grubbla över saken eller lägga sig i kan man ju fråga dem personligen istället för att tassa runt och fundera och viska. Fråga 20-åringen vad h*n ser hos sin partner, vad fick dem att bli kära? Väldigt få misstycker över en sådan direkt fråga, men nästan alla bli sura om man viskar bakom deras ryggar.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Tezzla
          Inlägg 11-06-2007, 11:04
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (LadyG @ 11-06-2007, 12:02) *
          Det är väl mycket lite att fundera över? Egentligen är det ju inte vår ensak att fundera över deras förhållande alls, och ska man nu nödvändigtvis grubbla över saken eller lägga sig i kan man ju fråga dem personligen istället för att tassa runt och fundera och viska. Fråga 20-åringen vad h*n ser hos sin partner, vad fick dem att bli kära? Väldigt få misstycker över en sådan direkt fråga, men nästan alla bli sura om man viskar bakom deras ryggar.

Var ditt inlägg riktat till mig?

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-06-2007, 11:11
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Tezzla @ 11-06-2007, 12:04) *
          Var ditt inlägg riktat till mig?

Det var riktat åt alla som kan tänkas gå och prata med alla andra om saken utom dem de gäller.

De som känner sig träffade kan ta åt sig.

--------------------

Citera
          Ophelia
          Inlägg 11-06-2007, 11:20
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Båda är vuxna och har uppenbarligen haft tidigare liv med andra och haft familj så vad skulle vara ett problem (förrutom att andra kanske tisslar och tasslar eller barnen bråkar)?

Redigerat av Ophelia: 11-06-2007, 11:21

Citera
          Ammoura
          Inlägg 11-06-2007, 12:01
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 167
          Medlem nr: 8 739

Teoretiskt sett har ju åldern ingen betydelse. Men min pappa har tyvärr gett mig fördomar. När han lämnade mamma för en som var 15 år yngre tyckte jag inte det var så konstigt. Men när han senare 55 år gammal började träffa en 17-åring (4 dagar yngre än mig) så blev det helt enkelt för mycket för mig. Så även nu när han 59 år gammal är tillsammans med en tjej som är 34 så tycker jag det är konstigt. Men det beror ju säkert som sagt på att det blev för mycket.
          Kan lova att människor tittade när en på 55 och en på 17 gick och höll varandra i handen. Speciellt eftersom hon såg ut att vara 12.. Människor vi mötte ute tittade på mig för att få en förklaring..

Annars är det väl så att så länge paret har det bra så är det bara för andra att acceptera. Går ju inte alltid som man vill med kärlek... smile.gif

Citera
          Tosan
          Inlägg 11-06-2007, 12:06
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Då skulle tom jag reagera... Hon var ju inte ens vuxen.

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-06-2007, 12:09
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (Tosan @ 11-06-2007, 13:06) *

Exakt, så länge det är två vuxna rör det mig inte i ryggen däremot.

--------------------

Citera
          Ammoura
          Inlägg 11-06-2007, 12:19
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 167
          Medlem nr: 8 739

CITAT (Tosan @ 11-06-2007, 13:06) *

Nej.. Som tur var varade "förhållandet" endast på en semester till Tylösand som han tog med henne på "som kompis till mig". Vet iförsig inte om det hade pågått längre innan det. Tror han fick sig en tankeställare när det roliga slutade med att hennes mamma kom ner till Tylösand och hämtade henne giggle.gif
          Behöver jag tillägga att jag inte har den bästa kontakten med pappa?

Viktigast är ju annars att man är jämna psykiskt. Finns ju unga tjejer som dras till äldre män för att få en "pappa". Dessa förhållanden där mannen bestämmer allt och det blir väldigt ojämnt. Då tycker jag absolut inte det är rätt.
          Men så finns det dom gångerna som man ser hur bra paret trivs tillsammans och har hittat "rätt". När man är på samma mognadsgrad men bara har olika ålder. Då ska det inte behöva finnas några fördomar.

Citera
          Tesa
          Inlägg 11-06-2007, 12:37
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Som sagt...ålder har väl inte med det att göra...
          Det finns yngre tjejer som inte skulle stå ut en dag med nån i sin egen ålder eller bara något äldre..
          Har man gemensamma intressen, drömmar och mål så tycker jag att det är helt OK med stor ålderskillnad..åt vilket håll det vara månde..Men ju yngre den ena parten är desto mer tror ajg ålderskillnade betyder..En 40-årig kvinna som träffar en 75-årig man kan ha otroligt mycket gemensamt men det är mer tveksamt om en 20-åring och en 55-åring har det. Är man 20 har man precis blivit vuxen och börjat stå på egna ben ordentligt...däri ligger skillnaden..
          Sen kan säkert en manlig 40-årig mammbo vara alldeles för "ung" för en 30-årig självständig kvinna.. tongue.gif

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2025, 08:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon