Fick en förfrågan om lite nyare bilder av trädgården alldeles nyligen - så idag grep jag kameran och gav mig ut, och här följer resultatet:
Utanför ytterdörren har jag samlat alla utspridda ätbara saker jag funnit och grävt upp, tillsammans med en massa annat. Citronmeliss, timjan, dragon, oregano, gräslök, jordgubbar, två sorters chili, hibiskus, oliv, ballongblomma, rosor etc. Till hösten börjar schaktningen bakom huset så att jag kan börja anlägga min renässans-örtagård...
IMG_1434.jpg ( 208.45k )
Antal nedladdningar: 50På en av odlinglotterna där det inte fanns något mer än jord och halvuppätna övervintrade rotfrukter bestämde jag mig för att odla mer gräsmatta... More like gurkört- och tistelmatta! Men jag tycker gurkört är fint så jag lät det vara och slängde ut lite sommarblomsblandning. Förhoppningsvis blir det en vacker äng istället.
IMG_1435.jpg ( 310.99k )
Antal nedladdningar: 41Ungefär en åttondel av växthuset är alltså färdigt nu. Här har jag lite ätbart som tomat, gurka, bönor, paprika, kalebass, basilika, och lite blandat medelhavs- och exotiskt som mango, avokado, små citrusar, känguruäpplen, korallbär, fikon på tillväxt. Snart börjar stenläggningen och då ska jag få min efterlängtade arbetsplats i ena delen!
Jag kalkade växthuset och det skyddar de lite känsligare sakerna, men tycker inte att det gör så stor skillnad för värmen.
IMG_1437.jpg ( 235.51k )
Antal nedladdningar: 43
IMG_1445.jpg ( 238.23k )
Antal nedladdningar: 47
Redigerat av catlady: 12-06-2007, 14:28