Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hemtrevligt i utedasset
          Betty
          Inlägg 11-08-2007, 21:23
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

rotfl.gif rotfl.gif Vad har jag ställt till med?!!! whist.gif

Tapeter och bård köpte jag billigt på Rusta, så även ljuslampetterna. Kungliga vykort finns på bl.a. Gallerix. Tjusiga guldgula handdukar och fluffig dito matta finns på Jysk. Royalblå liten sophink köpte jag på Åhléns och toarullshållaren fanns på Indiska (den var svart så jag målade om den med guldfärg)

Redigerat av Betty: 11-08-2007, 21:31

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Netha
          Inlägg 11-08-2007, 21:35
          Länk hit: #42

Gäster

CITAT (Betty @ 11-08-2007, 22:23) *
          rotfl.gif rotfl.gif Vad har jag ställt till med?!!! whist.gif
          Tapeter och bård köpte jag billigt på Rusta, så även ljuslampetterna. Kungliga vykort finns på bl.a. Gallerix. Tjusiga guldgula handdukar och fluffig dito matta finns på Jysk. Royalblå liten sophink köpte jag på Åhléns och toarullshållaren fanns på Indiska (den var svart så jag målade om den med guldfärg)

Ställt till med?... Fått upp mina ögon att det finns mer än blekbeige tråkiga väggar att ha på lilltoan. smile.gif Tackar såååå mycket!!!

Då får jag hålla ögona öppna när vi besöker Rusta i Haparanda på onsdag... Lampetter smile.gif

Toarullshållaren... visste jag väl att du hade spraymålat... det sa jag när jag visade bilderna för maken. smile.gif

Redigerat av Netha: 11-08-2007, 21:37

Citera
          Betty
          Inlägg 11-08-2007, 21:40
          Länk hit: #43

Medlem

CITAT (Netha @ 11-08-2007, 22:35) *
          Toarullshållaren... visste jag väl att du hade spraymålat... det sa jag när jag visade bilderna för maken. smile.gif

Nix, för den är målad med pensel! tongue.gif

Den där hållaren för extrarullar som står bredvid toastolen har jag gjort av en trätrissa och en bit helt vanlig rundstav. Målade den blå (förståss) och snickrade till en liten krona högst upp som målades i guldfärg.
          Bifogad bild

Redigerat av Betty: 11-08-2007, 21:47

--------------------

Citera
          Netha
          Inlägg 11-08-2007, 21:46
          Länk hit: #44

Gäster

CITAT (Betty @ 11-08-2007, 22:40) *
          Nix, för den är målad med pensel! tongue.gif

Den där hållaren för extrarullar som står bredvid toastolen har jag gjort av en trätrissa och en bit helt vanlig rundstav. Målade den blå (förståss) och snickrade till en liten krona högst upp som målades i guldfärg.

Där ser man.. jag trodde att du köpt toarullehållaren ..
          en sådan SKA jag också ha.. och det lovar maken att tillverka. smile.gif

Citera
          Netha
          Inlägg 15-08-2007, 20:46
          Länk hit: #45

Gäster

Nyss hemkommen från en sjuttotvåmila resa... köpte en liten kristallkrona/lampa
          Vet ännu inte om den går att ha på toan, men hoppas det. smile.gif
          Kristaller
          Den lyste iaf sååå fint med såna "vågiga" kronlampor.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 15-08-2007, 20:59
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Netha: en jättefin lampa! det kommer nog bli bra ditt projekt! smile.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 15-08-2007, 21:01
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (Netha @ 15-08-2007, 21:46) *
          Nyss hemkommen från en sjuttotvåmila resa... köpte en liten kristallkrona/lampa
          Vet ännu inte om den går att ha på toan, men hoppas det. smile.gif
          Kristaller
          Den lyste iaf sååå fint med såna "vågiga" kronlampor.

tummenupp.gif Själv jagar jag en mer plafondaktig kristallampa, har inte så högt i tak (och maken är låååång...)
          kompiskram.gif

Redigerat av Betty: 15-08-2007, 21:02

--------------------

Citera
          Airamya
          Inlägg 15-08-2007, 21:06
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 1 177
          Medlem nr: 3 968

Vilkne fullkomligt underbar tråd! Jag har inte lett så här brett på länge biggrin.gif
          Underbara bilder.
          Utedasset ser jag fram emot att se hur det blir när det blir klart. Du har fått fantastiskt många bra tips, Annelito smile.gif

Och den royalistiska toa-idén ser ju ut att sprida sig genom landet. Härligt! Bra gjort Betty! blomma.gif

Det finns inget underbarare än att sitta tidigt, tidigt på morgonen, medans resten av världen sover, på ett utedass med dörren öppen och se solen gå upp över trädtopparna wub.gif
          Är det dessutom ett mysigt dass så sitter jag gärna kvar hela dan...

--------------------

"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner."
          Citat från Lena:-) här på Odla

Citera
          Netha
          Inlägg 15-08-2007, 21:12
          Länk hit: #49

Gäster

En plafondaktig har jag också letat efter i butiker och på nätet, men nu slog jag till när dottern hittade denna. smile.gif
          Vet inte hur låg den här blir om man tar kortaste kedjan, jag har inte packat upp den ännu.
          Kul är det iaf med projektet... maken han skakar fortfarande på huvet så fort jag nämner kungliga toan laugh.gif

Och förresten... så glömde jag berätta att dottern och jag blev filmade och intervjuade av en finsk tevereporter
          så nu är vi TV-kändisar i Finland. smile.gif

Redigerat av Netha: 15-08-2007, 21:10

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 16-08-2007, 09:34
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Betty @ 15-08-2007, 22:01) *
          tummenupp.gif Själv jagar jag en mer plafondaktig kristallampa, har inte så högt i tak (och maken är låååång...)
          kompiskram.gif

Betty du får lära maken att sitta och kissa då då. Det ska tydligen tömma blåsan bättre.

Citera
          Betty
          Inlägg 16-08-2007, 09:53
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 16-08-2007, 10:34) *
          Betty du får lära maken att sitta och kissa då då. Det ska tydligen tömma blåsan bättre.

Jag vet, jag har försökt - men det verkar vara omöjligt att "lära den här gamla hunden att sitta". sweatingbullets.gif

Förresten... g.gif Om jag hänger upp en såpass stor kristallkrona så att han inte ryms att stå så blir han ju tvungen att sätta sig... hmmm...

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 16-08-2007, 09:58
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Betty @ 16-08-2007, 10:53) *
          Jag vet, jag har försökt - men det verkar vara omöjligt att "lära den här gamla hunden att sitta". sweatingbullets.gif

Förresten... g.gif Om jag hänger upp en såpass stor kristallkrona så att han inte ryms att stå så blir han ju tvungen att sätta sig... hmmm...

Hehe, där har du det!!

Citera
          Alba
          Inlägg 16-08-2007, 10:19
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Oj vilken kul tråd deta är.

Ser fram emot Nethas kungliga tron och Annelitos utedass.......vad det blir för utseende blir spännande att se.

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 16-08-2007, 10:36
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Härlig tråd detta
          Netha, såg du att jag vinkade när du passerde på väg till Happis giggle.gif
          Du skulle ha gått in på Frasses och sett deras toaletter med kristalllampetter och plafonder i kristall, i taket på Hamburgerrestaurangen hänger flera stora kristallkronor, den ligger mitt emot Rusta i Haparanda
          Lycka till med renoveringen önskar jag alla som tagit efter Bettys fina idé

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Betty
          Inlägg 16-08-2007, 10:43
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (titti49zon6 @ 16-08-2007, 11:36) *
          Du skulle ha gått in på Frasses och sett deras toaletter med kristalllampetter och plafonder i kristall, i taket på Hamburgerrestaurangen hänger flera stora kristallkronor, den ligger mitt emot Rusta i Haparanda

Vad säger du, skojjar du??!!! w00t.gif Dit bara måste jag åka och kolla nästa gång vi åker till IKEA! Synd bara att jag inte kände till det tidigare för vi var en vända till IKEA i juli.
          (Var ligger Rusta i Haparanda, nära eller långt ifrån IKEA?)

--------------------

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 16-08-2007, 13:09
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Rusta ligger till hö när du kommer till den första rondellen i Haparanda och Frasses Hamburgerbar ligger mitt emot
          Det känns oerhört lyxigt att käka hamburgare och att uppsöka toaletten där giggle.gif

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Netha
          Inlägg 16-08-2007, 21:53
          Länk hit: #57

Gäster

CITAT (titti49zon6 @ 16-08-2007, 11:36) *
          Härlig tråd detta
          Netha, såg du att jag vinkade när du passerde på väg till Happis giggle.gif
          Lycka till med renoveringen önskar jag alla som tagit efter Bettys fina idé

Jag satt och spanade efter dig, men såg inte. sad.gif Kanske berodde på att vi åkte med dotter och svärson i deras bil... satt i baksätet.
          Dotter var in på Frasses toa (mittemot Rusta)... hon minns vanlig takplafond och inga lampetter, men visst såg jag alla kristallkronor i taket i den stora lokalen. Hade lust att gå in där, men tyvärr räckte orken inte till.
          Inte hittade vi heller någon kabelavskalare... det var en sån vi for dit för. sad.gif

Detta var tredje resan till IKEA Haparanda i sommar... den första tog vi övernattning på hotell och fortsatte sedan genom Tornedalen och gjorde besök i min födelseby och i min skola där jag gått i 6 år och pappa var vaktmästare i och där jag lärde mig spela på orgel. wub.gif

Idag har jag mest vilat... det tar på krafterna att åka dryga sjuttio mil och också shoppa... på en enda dag. sweatingbullets.gif

Citera
          annelito
          Inlägg 08-09-2007, 12:00
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 255
          Medlem nr: 1 691

Bilder kommer på hur mitt utedass blev, snart!
          Grejen är den att min dator blev stulen på Posten (av alla ställen, jag skickade min dator till ett företag i Sthlm som reparerar Apple-datorer och dom fixade moderkortet och skickade tillbaka min dator...haken var bara att någon anställd på Posten norpade min dator=borta är alla mina bilder i juni och det handlar om hundratals foton eftersom jag fotar dagligen! :-( . så nu har jag tagit lån och köpt en ny och ska precis börja sortera juli- och augustibilderna så bilder på utedasset kommer!) och min nya dator hämtade jag igår så det tar lite tid att pyssla ordning med allt.

Men jag är nöjd med resultatet av utedasset och roligt att så många tipsat varandra om sina idéer i den här tråden! :-)

Nu är jag förresten tillbaka på jobbet oxå efter en 5-veckors-semester och har dessutom flyttat in till stan/lgh igen efter en underbar sommar i sommarhuset! Åh, det är precis så där på landet man ska bo för att må bra! I alla fall gäller det mig. smile.gif

--------------------
          "Lycka är att göra det man vill och vilja det man gör".

Citera
          Alba
          Inlägg 08-09-2007, 13:11
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Nämen grymma öde. Har du förlorat din dator. Det mesta går ju ersätta....men foton.....aj aj.
          Om det är en begagnad dator så får du väl inte ut så mycket för den. De räknar ju ner värdet rejält. Klart man gör en förlust bara för att det fins en del med långa fingrar.

Härligt att din första sommar i huset blev bra. Tänk vad du nu ska planera och fundera hela vintern över kommande projekt.

Ser fram mot bilder från dig.

Citera
          annelito
          Inlägg 08-09-2007, 14:27
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 255
          Medlem nr: 1 691

CITAT (Alba @ 08-09-2007, 14:11) *
          Nämen grymma öde. Har du förlorat din dator. Det mesta går ju ersätta....men foton.....aj aj.
          Om det är en begagnad dator så får du väl inte ut så mycket för den. De räknar ju ner värdet rejält. Klart man gör en förlust bara för att det fins en del med långa fingrar.

Härligt att din första sommar i huset blev bra. Tänk vad du nu ska planera och fundera hela vintern över kommande projekt.

Ser fram mot bilder från dig.

Jo, jag fick ersättning från Posten, köpte datorn för 17.200 kr för snart tre år sen, fick 10.800 kr från Posten. Vilket många tycker är bra. Men för mig känns det surt eftersom datorn var av en modell som inte går att få tag på längre och dessutom måste jag ta lån för att kunna köpa mig en ny=skuldsatt i några år framöver. :-(

Jag har redan dykt ner i Runåbergs frökataloger och skrivit upp frön i en önskelista! tongue.gif
          Och så ska jag rita lite skisser på en bättre planerad odlingsyta i kökslandet. I år såddes det frön alldeles för tätt så allt som växte upp knappt fick plats... sad.gif Jag tänkte ju att "dom här små fröna kan det väl inte komma upp några stora grejer ur..." och så sådde jag tätt...insåg att det finns en mening med att det på fröpåsarna står avstånd för sådd...nu vet jag att jag SKA följa dom! wink.gif

--------------------
          "Lycka är att göra det man vill och vilja det man gör".

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 17:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon