Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kan någon hjälpa en växthusnybörjare?, Tjuva Gurka? Tjuva Chili? Paprikablommor trillar av?
          Wilmabink
          Inlägg 13-06-2007, 21:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 11 029

Hej Allihop!
          Är helt ny medlem men har tjuvläst och tagit del av alla tips sen ett tag tillbaka, nu till min egentliga fråga. Vi bor i zon 2 eller kanske 3 (nv. skåne) odlar i växthus för första säsongen tre gurkor, sex tomater och en paprika, chili och lite potatis till midsommar i ett Juliana sunseeker 6,4 med isolerplast. Vi odlar i 20 liters spannar med kobajs på påse. Och såhär en bit in i odlandet dyker det ju upp en massa frågor som jag hoppas att någon kan hjälpa oss med :-)

Paprikan är ca 50 cm hög och har massor med knoppar och en del blommor men mer blir det inte, blommorna vissnar och trillar av. Ska den tjuvas? Behövs mer näring? Är det för mycket näring? Är den självfertil? Jag köpte paprikan på lokala plantskolan och det står på lappen att den heter Narobi, men jag har inte kunnat hitta något att läsa på om den.

Ska Chili tjuvas? Den börjar se "buskig" ut och är ca 30 cm hög. Är dom självfertila? Jag vet tyvärr inte namnet på den.

Ska gurka tjuvas? Dom är nog 50-60 cm höga nu, vad ska jag tänka på mer med gurkorna? När ska dom toppas? Står på lappen att den heter Fytos tror jag det var.

När börjar näringen ta slut i kobajset? Klarar det sig hela säsongen eller ska men tillför med efter ett tag?

Ja som ni hör är det mycket frågor som jag hoppas att någon kan hjälpa oss med, stort tack på förhand thanks.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 21:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon