Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Allergi, Pälsdjursallergi
          olgak
          Inlägg 27-06-2007, 13:34
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 725
          Medlem nr: 5 697

CITAT (Fenja @ 16-06-2007, 22:49) *
          Jag äter Polaramintabletter, Rhinocort Aqua nässpray och Oxis astmamedicin Zaaritha och samtliga är receptbelagda. Det finns MÅNGA fler receptbelagda allergiprodukter... de måtta prata i nattmössan på din läkarstation. Kolla FASS så ser du hur många som finns wink.gif
          Mvh
          Fenja

Jag sökte för min kattallergi och blev också hänvisad till receptfria medel. Det verkade vara huvudalternativet för dem. De ville inte heller göra någon undersökning av allergin, utan nöjde sig med att det lät som att det var katt- och kvalsterallergi.

Tro det eller ej, men allergin verkar vara borta igen nu...

--------------------
          OlgaK zon II

Citera
          Kakaduan
          Inlägg 28-06-2007, 09:04
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 790
          Medlem nr: 2 733

Tack Ophelia, skulle just påpeka själv att det inte har det minsta med pälsen att göra.

Att gå hem till någon och "sniffa" är inte heller någon bra metod för att se vad man tål och inte. En allergi kan komma direkt men också byggas upp och utvecklas över en tid. Kroppen kämpar emot ett tag när den möter något nytt den egentligen inte tål, men efter ett tag bryter allergisymptomen ut. Då är det djuren som får betala priset.

Jag har papegoja, men tål inte vissa andra saker. Skulle därför inte chansa på att skaffa ett annat djur, även om jag inte känner av dem nu, och riskera att det blir en omplacering av det. Skulle kännas fel att gå in i ett djurägande med allergimedicin inräknat från start om man så säger.

Kakaduan

Citera
          lottapotta
          Inlägg 29-06-2007, 23:19
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 787
          Medlem nr: 9 442

CITAT (Kakaduan @ 28-06-2007, 10:04) *
          Skulle därför inte chansa på att skaffa ett annat djur, även om jag inte känner av dem nu, och riskera att det blir en omplacering av det. Skulle kännas fel att gå in i ett djurägande med allergimedicin inräknat från start om man så säger.

Kakaduan

Du kan tro att det är just precis DET jag går och tänker på så det knakar... wacko.gif Fast längtan efter katt är stor... Vi får se hur det blir i slutändan.

--------------------
          "Den som sjunger skrämmer bort bekymren."

http://leo-broholmer.bloggplatsen.se/

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 30-06-2007, 06:19
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Jag är också pälsdjursallergiker. Vi skötte en katt en period när jag var barn och jag blev så sjuk så sjuk. Jag började rida och kunde inte andas när jag kom hem. Det visade sig vid testning att just hästar är jag superallergisk mot men tyvärr alla andra pälsdjur också.Jag tänker inte skaffa mig något pälsdjur även om jag medicinerar.
          Risken för att mina andra allergier t ex pollen ska förvärras om jag utsätts för ännu en allergiframkallande faktor är för stor.
          Jag har dock funderat på hyposensibilisering.
          Varje gång jag ser en katt blir jag salig. Jag älskar katter, men tyvärr får det bli på avstånd. Jag har många samtal med grannens katt.

--------------------

Citera
          Söttok06
          Inlägg 30-06-2007, 09:04
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Hur vet man om man är allergisk då? Eller kan man bara bli det? Jag har ju haft katt som barn och en katt senare i livet, men det var 10 år sedan. Sedan har jag Marsvin sedan 2003. De är kända för att vara väldigt allergena. Men samtidigt håller de sig i sin bur ganska mycket. Jag har de inte i sängen eller jämt omkring mig.
          En katt eller hund är ju mer omkring en och man kanske gosar mer med dem. Min son är inte heller allergisk mot Marsvinen för annars hade jag inte skaffat fler än de två vi hade från början.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 08:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon