CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 22-06-2007, 11:45)

Man bör inte ge fleråriga växter gräsklipp efter midsommar brukar man ha som regel eftersom de kan ha svårt att avmogna ifall man ger dem en massa kväve senare på säsongen. (grönsaker och ettåriga växter kan man dock ge gräsklipp hela säsongen)
Hoppas det blir mycket regn i Västerbotten de närmsta veckorna ifall ni ska så gräs, annars blir det nog till att vattna ofta (ytan måste hållas fuktig medans gräset gror, vita fiberdukar kan hjälpa till att hålla kvar fukten.
Ja regn (på nätterna) tackar jag nog bara ja till. Såg att det skulle vara sol/moln samt mulet fram till tisdag och på tisdag regn. Passar oss ypperligt!
Vi ska köpa vita fiberdukar, hörde att de var inte så dyra. Vi är då inställda på att vattna många liter vatten i sommar, hellre det än att få en gräsmatta utan gräs och behöva göra om jobbet.
Okej, så efter midsommar räknas som sent på säsongen. Har ingen koll på vad som räknas som tidigt/sent på säsongen. För mig tycker jag att sommaren har ju knappt börjat. Lite deprimerande dock att det blir bara mörkare och mörkare nu.
Håller på att anlägga trädgård. Nybörjare så det skriker om det. Zon 5