Hur går det här då? Hihi, nu fick ni något att grunna över. Tycker ni är duktiga, för ni löser det ju.
Bravo Sagosessa och Margith!

(ibland ska man inte vara för mycket "expert"

)
Någon spindel är det som sagt inte, Bettis och Skogstroll. Men visst för bilden tankarna ditåt, det tycker jag med!

Trodde nog att någon skulle gissa på det. Tack för att ni gissade, så jag fick rätt.
CITAT (Gossen Ruda @ 20-06-2007, 17:01)

Jag känner en djup misstro mot naturen just nu.

Förlåt att jag skrattar, men jag vet
precis känslan! Man har jobbat hårt och länge på att lära sig något, och så tycker man att man behärskar det hela skapligt, och så dyker det upp något som ställer
allt man lärt sig på ända.
Prickar är inte där de ska utan sitter på "förväxlingsställen" eller finns inte alls på någon inom släktet, så är det bara en variabel variant av den vanliga, i alla fall.
Svampar som inte växer där de ska, utan på förväxlingsartens plats, och är lika stor som denna, men det är bara för att den växer på fel plats som den är lika stor och ser ut som den andra. Såna gånger går det runt i huvudet på mig.

. Samtidigt tycker jag det är läckert!
Naturens mysterier och magi tar aldrig slut!

Den ryms inte i en handflata. Naturens under är ett äventyr som går att uppleva igen och igen och igen, utan att bli enformig. Mångfalden är makalös !! - när den får finnas till...
Här är humlan i sin helhet. Tur att jag inte kastat resten av fotona än, för jag hade ingen aning om vilken art humlan på foto nr 1 var. Blev lite förskräckt när ni började gå in på art-detaljerna, och fick bråttom att själv börja lista ut arten.
Men visst är det ljus jordhumla,
Bombus lucorum?

Och här är hela bilden, av den ni sett detaljen ur: