Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Potatisproblem...
          stickanp
          Inlägg 02-07-2003, 09:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 16
          Medlem nr: 1 550

Har under senare tid haft problem med potatisen. Blasten har till börja med växt hyfsat för att sedan bara vissna ned och jag har fått potatisar stora som 50-öringar…. Eftersom jag har ett sutteränghus och trädgårdslandet ligger nedanför ena slänten har jag funderat på att orsaken kan vara att det tidvis blivit för blött i landet? Har också hört talas om potatisål – kan sånt ställa till med sådana här problem? Eller har jag tidigare kupat jorden för tidigt så att blasten som fått fuktig jord omkring sig ruttnat av den anledningen?

I år är potatislandet rena djungeln… Blasten växer mer än någonsin - den är 1 – 1,1 m hög nu när knoppen börjar komma! Har inte tordas kupa än i år…. Men förresten, kupning är väl enbart till för att potatisarna inte ska komma över jord – och då ligger jag väl knappast i riskzonen…
          Synd som sagt att det inte är blasten som man kan dra nytta av - för då skulle skörden blivit riktigt fin i år… *ler*

Någon här som vet varför det inte vill sig med potatisen och varför blasten nu växer så onormalt…

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 00:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon