Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp! ´"rabatt-ogräset" tar över gräsmattan!
          Vix
          Inlägg 01-07-2007, 12:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 11 303

Vi har haft en helt okej gräsmatta, men nu i år håller ett ogräs (som ser ut som det som man ofta har i rabatterna) att helt ta över!!

I höstas spred vi ut Stroller Kombi, för att försök minska på maskrosor o groblad, o jag tyckte att det blev färre, men de ogräsen hade ju varit bättre än det hemska vi har fått nu. För ett par veckor sedan spred vi ut Algomingräsmattegödsel + att jag på det då värst drabbade området strödde ut nytt gräsfrö o försökte vattna minst en ggn per dag, om det inte regnat. Men nu är det ännu värre!! Så jag behöver HJÄLP!!!

Bifogar två bilder så att ni kan se hur ogräset/vår gräsmatta ser ut på några fläckar.

Nu håller det även på att ta över på delar av gräsmattan som har varit himla fin, så nu börjar jag få PANIK!! Så om ni har några egna erfarenheter eller tips, så tar jag tacksamt emot dom!!

/Viktoria

IMG_3074.jpg

IMG_3075.jpg

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 15:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon