CITAT (lissa @ 05-07-2007, 18:12)

Det är ju egentligen en klätterväxt, och man brukar ju leda den på väggarna med stöd.
Jag skulle nog försöka binda upp den på något vis, och jag TROR inte att den får för mycket sol, mer stekande än på Ibiza är svårt att hitta..
Ibland kan man se att den hänger med bladen mitt på dagen, men om du inte är helt säker på att den är torr så ska du inte vattna den då...Vänta tills lite senare på eftermiddagen, för då kan man ofta se att bladen blir styva igen , så tänk på att den luras lite ibland..Jag har andra växter som också gör så, och jag tror att den slokar för att skydda bladen så att vattnet den har i bladen inte ska dunsta bort...

fast denna blomma är inte härdad för solen ,, dom på Ibiza är vana vid solen och har skyddande pigment . som med en del palmer jag har dom står i florida i ful sol och dom som jag köper direkt från affären klara inte äns öst solen i sverige för den har stått in en lokal med lite ljuse kanske bara snett från ett fönster och har sina pigment efter det ljuset . den i florida har varit ute i samma söder sol både dag och natt vinter och sommar som liten . men som med palmen från affären måste man vänja den vid solen först sätter man den i norr och sen öst och sen väst m.m. . efter den är van och dom nya bladen som kommer kommer dom klara full sol .
så mitt råd se upp med solen i början men när den väl vant sig så kan den stå i ful sol även om det är +40c