hejsan hejsan
hade tänkt ha fiskar ute i nåt akvarium i sommar ,, har guppy både vild fångade och odlade . men tänkte det är kanske för kallt för dom än?? och dom odlade är väl känsligare ?? visserligen sa mormor att dom har haft just guppy innan för i tiden där dom bara eldade för att få värme och guppysarna hade då +12c +10c i vattnet om vintern . men så tänkte jag mina är ju inte vana vid kalt dom har väl aldrig under +15c på vintern plus är dom odlade mer känsliga kanske såå vad tror ni om detta med guppy ute ??
sen tänkte jag vidare ska kanske köpa mer tåligare fiskar som klarar att vara ute under sommaren utan problem även om det blir kallt . men hur gör man på vintern ?? om man inte har damm . tänkte går det övervintra fiskarna typ i en källare ?? som håller +12c +10c . kan dom stå mörkt ?
vill gärna ha nåt smått , men är det runt +10c så måste dom ha mat å ljuse då på vintern ?
och hur är det med placering går det ha fiskar i ett akvarium ute ? blir kanske lågt på natten kokande på dagen . sol eller skugga ??
kanske ska köpa nåt färdig gjort damm och gräva ner och ha i det är väl bättre .
mycket frågor hoppas nån kan svara
tusen tack för svar
|