Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blir snart tokig av allt ogräs, som bara har exploderat efter regnet
          Söttok06
          Inlägg 11-07-2007, 22:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

-fear-.gif Jag har varit på min kolonlott (115 kvm) och grävt upp en liten bit där jag sått morötter och sallad samt ringblommor. Där växer det och är ganska okej. Tistlar kommer tyvärr upp hela tiden som jag måste rensa bort. Bredvid har jag sått Oljelin som gröngödningsväxt men Kvickroten kommer också tätt.
          Tänkte gräva bort den ogrästäcka jorden en liten bit i sänder men tycker att det bara kommer ogräs där jag har försökt får bort.
          Ca 100 kvm av lotten är nu helt täckt av maskrosor och annat.

Vad göra jag nu? Ska jag täcka med tjockt lager våta tidningar + täckbark och låta ligga två säsonger över hela lotten, eller kan man som jag gjort gräva upp en bit i taget? Men hur undviker jag ogräs på de ställen som jag fixat lite mer i ordning. Det är ju försent att så blomfröer eller annat som kan ta över uppväxande ogräs.

Sen undrar jag om jag först ska planera in sittplatsen och göra i ordning där först med marksten eller grus så att jag hra ett ställe klart för att sedan fixa med jorden runt om. Eller måste man ta bort ogräset först?

Just nu känns det bara hopplöst -fear-.gif -fear-.gif no.gif -cry-.gif

Redigerat av Söttok06: 11-07-2007, 22:14

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 02:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon