Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Koriander, smakar inte likadant som "köpekoriander"
          IngridAnna
          Inlägg 13-07-2007, 14:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 10 092

Hej!

Jag älskar koriander (bladen) , bl.a till mexikansk och indisk mat, och köpte därför fröer som jag sådde.
          Nu har den växt upp, men problemet är att den inte smakar alls lika gott och "fräscht" som de där småplantorna man köper i mataffären, och bladen är dessutom mer mörkgröna.
          Sorten jag har odlat är "Leisure", och det står Bladkoriander på påsen.

Vet någon om det helt enkelt inte är samma sorts koriander som den i småkrukorna i mataffären? Hur ska man göra för att odla sådan ljusgrön, fin koriander som smakar sådär underbart gott? smile.gif

Min koriander delar kruka med en bladpersilja ute på balkongen, och stjälkarna är nog ungefär 20 cm höga nu.

Har läst en del trådar om koriander här, bl.a om att man ska så deni omgångar om man vill använda bladen. Kanske är det felet jag gjort, att jag borde skördat bladen när de var spädare, för att sedan odla en ny planta? Min tanke var snarare att låta den växa till sig först, så att den inte skulle ta slut så fort......kanske var helt fel rolleyes.gif

hoppas det finns någon korianderexpert här, som kan hjälpa mig!

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-08-2025, 16:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon