CITAT (Chamomille @ 24-07-2007, 21:08)

Hörru. Titta i tidigare inlägg. Jag tittar och betalar för det. Frågan var bara varför betala om man INTE vill se SVT?
För att det är en demokratifråga! Den som äger medierna styr informationen - en riksdag som inte sköter sitt SVT, dvs inte har en bra fungerande ledning som ser till att information från alla politiska läger får komma till tals på ett vettigt sätt, kan röstas bort i nästa val. Den röstning som styr kommersiella tv-kanaler är det som företag betalar för reklam i dessa kanaler. Detta har i fler länder än USA lett till en mycket sned fördelning vad gäller opinionens möjlighet att komma till tals. Jämför gärna med diktaturstater där BARA regeringsmakten kommer till tals. Ska bara pengamakten komma till tals i Sverige? Att informationen ska vara fri och så obunden som överhuvudtaget är möjligt är en enormt viktig demokratifråga (här skulle jag kunna skriva ett evighetslångt inlägg...). Därför betalar vi licenspengar som också går till den ickekommersiella radion, icke att förglömma.
Förlåt Chammomille om det låter som att jag skriver dig på näsan men detta är så viktigt i dessa tider av total pengastyrning - det skrämmer livet ur mig!
Detta blev verkligen OT men för att återgå till Ernst så såg jag ngt av hans program igen på internet häromdagen (gratis att titta på nätet är det med SVT:s egna produktioner - när man vill!) och jag skrattade igen så hjärtligt. Tyvärr har jag glömt om vad....
Redigerat av Gloriana: 25-07-2007, 08:48