Full version: Sommartorpet
Sidor: 1, 2
snuffe
gör man rent "stengolvet" runt badkaret som visades i gårdagens avsnitt ???
Tezzla
Precis vad jag också funderat på. Dammsuga går ju inte. Hur får man bort allt damm som garanterat kommer att bli? Tar man upp all sten och sköljer av? Liiiite opraktiskt! Och den fasansfulla ullkronan? Hur dammig kommer inte den att bli? Vad gör man med den? Tvättar och kardar om all ull, eller? confused.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Man kan ju fråga Ernst

Men jag tycker ofta han gör grejer som inte funkar ur städsynpunkt så jag tror inte att han städar hemma för då hade han tänkt annorlunda.
Tezzla
HA! Hittade ett svar från Ernst:

Ernst svarar:
Det här är ett sommarboende som ska vara lite mer robust, och det är inte meningen att man ska städa hela tiden. Använd dammsugaren, och våttorka lite försiktigt om det behövs. Och när det gäller sjöstenen, tja - använd dammsugaren och så kan man plocka runt och torka av lite grann.

Man ska alltså använda dammsugaren och "plocka runt" litegrann blink.gif Tror aldrig Ernst prövat dettta förslag själv faktiskt tongue.gif
skogstroll
nej verkar vara mera "snyggt" än funktionellt ofta tycker jag whistling.gif
Monica M zon 4
Å jag funderar på hur bra det är med tegelgolv med sand i skarvarna. Hur rengör man dem? Å är det inte risk att myror bygger bo i sanden? Kompisens växthus, med cementplattor och sand, är fullt av myror. Även om det är ett sommarboende måste man väl kunna städa? Kladdiga marmeladmackor på tegelgolvet kan inte vara nån höjdare. thumbdown.gif

Å ett badrum som inte går att städa tycker jag känns som rena mardrömmen! fear.gif

Detta måste väl vara sämsta omgången hittills. Fast nu ska han visst bli programledare på tv4 och hålla i nåt auktionsprogram.
Blomstertanten
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 17-07-2007, 10:46) *
Man kan ju fråga Ernst

Men jag tycker ofta han gör grejer som inte funkar ur städsynpunkt så jag tror inte att han städar hemma för då hade han tänkt annorlunda.

Tänkt ????? unsure.gif
Kan han tänka ! ohmy.gif
Tezzla
CITAT (Blomstertanten @ 17-07-2007, 13:02) *
Tänkt ????? unsure.gif
Kan han tänka ! ohmy.gif

Han tänker hela tiden ju! Det surrar ju i hans skalle av idéer! (Hur kan man annars komma på en sån sak som en ullkrona help.gif )
Hannele
CITAT (snuffe @ 17-07-2007, 09:48) *
gör man rent "stengolvet" runt badkaret som visades i gårdagens avsnitt ???

Hur rengör du runt vanligt utedass?
Tezzla
CITAT (Hannele @ 17-07-2007, 13:29) *

Utedass = Ute

Badkar = Inne

Ute kan man spola vatten, använda högtryckstvätt och lite allt möjligt, men knappast inne.
snuffe
CITAT (Hannele @ 17-07-2007, 13:29) *

Mitt dass på landet; ett riktigt utedass; först sopa ut barr , kottar och döda getingar med en piasawakvast och sen grönsåpa och rotborste/ trasa på ställen som behöver det.

Fast här handlade det om golvet runt badkaret och där vill jag gärna kunna få bort t.ex. hårstrån, damm, tvestjärtar...
Monica M zon 4
Ryyys. Tänk massa trassliga, långa, blöta hårstrån bland alla stenar! sick.gif Nä, jag vill allt kunna skölja av och skura ordentligt i ett badrum. Hade jag ett utedass skulle jag vilja kunna skura allt med såpa och rotborste.
Margith
CITAT (Tezzla @ 17-07-2007, 10:57) *

Ernst svarar:
Det här är ett sommarboende som ska vara lite mer robust, och det är inte meningen att man ska städa hela tiden. Använd dammsugaren, och våttorka lite försiktigt om det behövs. Och när det gäller sjöstenen, tja - använd dammsugaren och så kan man plocka runt och torka av lite grann.

Man ska alltså använda dammsugaren och "plocka runt" litegrann blink.gif Tror aldrig Ernst prövat dettta förslag själv faktiskt tongue.gif

Tror aldrig Ernst städat själv g.gif
"Plocka runt och torka av litegrann" ? i ett badrum?? sick.gif
Undrar om han inte anlitar städhjälp ? crazy.gif ?

Tezzla
Det som jag tycker är väldigt intressant med Ernst svar är det han säger om sommarhus: "Det här är ett sommarboende som ska vara lite mer robust, och det är inte meningen att man ska städa hela tiden". Hmmm... men hur funkar en sommarstuga (sommarhus) egentligen? Dörren står öppen. Du springer in och ut. Ungarna rusar runt. Grus, lera, gräs. Ena dagen sol, andra dagen regn. Är det inte viktigt att huset är lätstädat? För nog sjutton måste man sopa och torka av då och då.
Hannele
CITAT (Margith @ 17-07-2007, 16:04) *
Undrar om han inte anlitar städhjälp ? crazy.gif ?

Läste i dne andra tråden att män är gifta med sin städhjälp. crying.gif
Margith
CITAT (Hannele @ 17-07-2007, 17:24) *
Läste i dne andra tråden att män är gifta med sin städhjälp. crying.gif

rotfl.gif
Gloriana
Den som tycker Ernst är toppen bör inte läsa längre än hit no.gif

Alltså...hur många kollar för att se Ernst fantastiska inredningstalanger? Inte jag. Det är ren lyteskomik rotfl.gif Jag och dottern garvar så vi trillar av soffan. Maken vägrar att titta längre för han tycker det är för mycket i alla avseenden. Maken bröt ihop när han såg hur Ernst satte sticksågen i en fin skiva eklimfog och sen inte visste hur han skulle göra utan att riskera att skada limfogen. Jag är mest förundrad över att Ernst lyckas få in ordet "jag" i precis varenda mening. Och hans formuleringskonst går utanpå precis allt. Och det roligaste är att han tror på sin egen förträfflighet! Om något förmildrande ska sägas så är det ju att han åtminstone inte är elak...bara lite.....korkad....
Cacki
Ja, han kan inte ha alla getter hemma den där Ernst!
Hur kan man bara mura in stackars Martin Timell utan att märka det???....I EN HEL VECKA!!??
Äh, skojar bara. wink.gif

Jag tycker att han har en del kul idéer om än inte så praktiska alltid. Badrummet var klart häftigt men absolut inte funkionellt.
Men så är det iofs ofta i inredningstidningar också tycker jag.
Tezzla
CITAT (Cacki @ 17-07-2007, 23:40) *
Jag tycker att han har en del kul idéer om än inte så praktiska alltid. Badrummet var klart häftigt men absolut inte funkionellt.
Men så är det iofs ofta i inredningstidningar också tycker jag.

Instämmer. Jag tycker han är ganska klipsk och påhittig faktiskt och tonar man bara ner hans entusiams och galna idéer sisådär 150% så återstår faktiskt en hel del intressanta saker.

(Förstår någon vad jag menar? Jag gör det knappt själv biggrin.gif )
Bee
Jag gillar Ernst!
Så, nu var det sagt.

Men ullkronan? Hallå, det var ngt av det värsta jag sett och i sista avsnittet fick vi höra att ägarinnan av ladan var allra mest förtjust i just - ullkronan! Jaja, smaken är som baken. Men aldrig att en ullkrona skulle hitta ngn plats hos mig, inte ens på ett utedass.

Badrummat var häftig, jag gillade plåten runt badkaret och handfatet. Ursnyggt!
Städning? Ah, sånt ordnar sig alltid.
MrsMP
för mig räcker det att han är ögongodis...skulle gärna ha honom på tu man hand över en helg eller så....han skulle få visa mig allt han kan....av inredningstekniker... naughty.gif
Eva-Helene
CITAT (MrsMP @ 23-07-2007, 13:37) *
för mig räcker det att han är ögongodis...skulle gärna ha honom på tu man hand över en helg eller så....han skulle få visa mig allt han kan....av inredningstekniker... naughty.gif

Instämmer!!!
Leia
CITAT (MrsMP @ 23-07-2007, 13:37) *

Huuuu, hemska tanke! sick.gif Kan tycka att han ser bra ut på bild, men jag gillar inte hur han är. crazy.gif
Hannele
CITAT (Leia @ 23-07-2007, 14:19) *
jag gillar inte hur han är. crazy.gif

Du behöver inte vara orolig, kanske ömsesidigt. naughty.gif
Tezzla
Jag vill ha en KARL, inte en Ernst flirting.gif
olgak
Jag gillar också Ernst laugh.gif, men min exponering är inte så stor eftersom vi inte har TV. Men jag var förstås tvungen att kolla på internetTV vad det här med badrumsgolvet var för någonting. Jag håller med om att det verkar extremt opraktiskt, rent galet faktiskt.

För Ernst-fans har Designtorget tändsticksaskar med Ernst-citat till salu. Ganska kul tycker jag. Jag tycker främst om att det är sjyst med någon som vågar vara pinsam och stå för det smile.gif laugh.gif! Men sen är han ju söt också, det kan man inte komma ifrån (även om jag tycker att skäggfärgningen och ögonfransarna och det andra inte är särskilt klädsamt).
Leia
CITAT (Tezzla @ 23-07-2007, 14:33) *

tummenupp.gif

CITAT (Hannele @ 23-07-2007, 14:31) *
Du behöver inte vara orolig, kanske ömsesidigt. naughty.gif

biggrin.gif Ja det hoppas jag!
Farbror Blå
CITAT (Tezzla @ 17-07-2007, 10:57) *

Ernst svarar:

Jamen ni lade säkert märke till att stenarna inte var så små att de kunde fastna i dammsugaren?
och om man då inte suger på högsta kraft så går det säkert bra=)
Hannele

Och Ernst vill nog ha en riktig kvinna, så ni slipper varandra.. blush.gif
Mollis
CITAT (Hannele @ 23-07-2007, 16:23) *

Usch, jag tycker du har en riktigt tråkig ton.... men jag är väl kanske lite trög eller nåt...

//Mollis
*Stintan*
Förstår inte riktigt kritiken hum. Man behöver väl bara ta till sig det man gillar o resten struntar man i!
Tezzla
CITAT (Hannele @ 23-07-2007, 16:23) *

Men herregud vilken trist och ful kommentar. Så lågt.
Leia
Bry er inte om Hannele.
När jag var ny på Odla kunde jag ta illa upp för saker hon skrev (även saker hon skrev till/om andra.) Men jag har valt att strunta i de taskiga komentarerna och tar numera bara åt mig av hennes kunskap när det gäller växter, för det har hon i massor.
Tezzla
CITAT (Leia @ 23-07-2007, 16:45) *
Bry er inte om Hannele.
När jag var ny på Odla kunde jag ta illa upp för saker hon skrev (även saker hon skrev till/om andra.) Men jag har valt att strunta i de taskiga komentarerna och tar numera bara åt mig av hennes kunskap när det gäller växter, för det har hon i massor.

Jag tar inte illa vid mig, det är en för låg kommentar för det, men jag blir förbryllad över "humorn" eller oförskämdheten eller vad det nu är.
Mollis
CITAT (Leia @ 23-07-2007, 16:45) *
Bry er inte om Hannele.

Då kunde ju hålla sig till det då....
Leia
CITAT (Mollis @ 23-07-2007, 16:51) *
Då kunde ju hålla sig till det då....

biggrin.gif Ja det är du nog inte ensam att tycka.
Mollis
CITAT (Leia @ 23-07-2007, 16:58) *
biggrin.gif Ja det är du nog inte ensam att tycka.

man kanske inte ska föda henne med näring till påhopp, bara ignorera henne..... alla andra jag stött på här på Odla är ju så supertrevliga, uppmuntrande och generösa med tips o råd om allt mellan himmel o jord...

//Mollis
skogstroll
jag kan bara hålla med tezzla, han kanske ser rejäl ut men pratet verkar mest vara om pynt och ogenomtänkta detaljer (jag menar... vedvägg som står rakt upp, de visste ju knappt hur man förankrade den, och veden lär väl bli fuktig?). Ibland kan uppfinningsrikedomen bli lite jobbig (har själv levt med en Ernst) (med risk att få huvudet avbitet av odlaiterna) ninja.gif Han är dock säkert jättesnäll... En bra inredningsdesigner kombinerat med en rejäl snickare skulle nog funka lite bätttre.
Hannele

Men herregud vilken trist och ful kommentar. Så lågt.
Tezzla
Härligt, Hannele, att du har tagit på dig rollen som Ernst försvarare! rotfl.gif

Och nu följer jag Leias råd...
Farbror Blå
CITAT (Leia @ 23-07-2007, 14:52) *
tummenupp.gif
biggrin.gif Ja det hoppas jag!

Åsså är välan Ernst en hel meter längre än somliga??giggle.gifgiggle.gif
skogstroll
såg nyss på ernst igen och fick lätt krampaktiga attacker *s* ... har haft en tvåmeters kille en gång för övrigt - med tanke på tidigare inlägg men det hjälpte inte flirting.gif
Kajsa i Arvika
Näää... längden har väl ingen betydelse eller hur??!! giggle.gif
Eva-Helene
Inte ett dugg! flirting.gif
Chamomille
jo oo yes.gif
Gossen Ruda
Bara om den räknas i cm eller dm, metrar kan kvitta.
Chamomille
CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2007, 22:35) *
Bara om den räknas i cm eller dm, metrar kan kvitta.

giggle.gif
mamamaggan
Det kan ju vara så att allt på kroppen är i proportion om man är två meter. blush.gif
Eva-Helene
CITAT (mamamaggan @ 23-07-2007, 22:41) *
Det kan ju vara så att allt på kroppen är i proportion om man är två meter. blush.gif

Kan vara ja! Men så är inte alltid fallet. Har jag hört. innocent.gif
mamamaggan
Min man är nästan 1,90................... innocent.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon