|
Full version: Sommartorpet
gör man rent "stengolvet" runt badkaret som visades i gårdagens avsnitt ???
Precis vad jag också funderat på. Dammsuga går ju inte. Hur får man bort allt damm som garanterat kommer att bli? Tar man upp all sten och sköljer av? Liiiite opraktiskt! Och den fasansfulla ullkronan? Hur dammig kommer inte den att bli? Vad gör man med den? Tvättar och kardar om all ull, eller?
Åsa, mälardalen zon 2
17-07-2007, 09:46
Man kan ju fråga ErnstMen jag tycker ofta han gör grejer som inte funkar ur städsynpunkt så jag tror inte att han städar hemma för då hade han tänkt annorlunda.
HA! Hittade ett svar från Ernst: Ernst svarar: Det här är ett sommarboende som ska vara lite mer robust, och det är inte meningen att man ska städa hela tiden. Använd dammsugaren, och våttorka lite försiktigt om det behövs. Och när det gäller sjöstenen, tja - använd dammsugaren och så kan man plocka runt och torka av lite grann.Man ska alltså använda dammsugaren och "plocka runt" litegrann  Tror aldrig Ernst prövat dettta förslag själv faktiskt
skogstroll
17-07-2007, 11:42
nej verkar vara mera "snyggt" än funktionellt ofta tycker jag
Monica M zon 4
17-07-2007, 12:01
Å jag funderar på hur bra det är med tegelgolv med sand i skarvarna. Hur rengör man dem? Å är det inte risk att myror bygger bo i sanden? Kompisens växthus, med cementplattor och sand, är fullt av myror. Även om det är ett sommarboende måste man väl kunna städa? Kladdiga marmeladmackor på tegelgolvet kan inte vara nån höjdare. Å ett badrum som inte går att städa tycker jag känns som rena mardrömmen! Detta måste väl vara sämsta omgången hittills. Fast nu ska han visst bli programledare på tv4 och hålla i nåt auktionsprogram.
Blomstertanten
17-07-2007, 12:02
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 17-07-2007, 10:46)  Man kan ju fråga ErnstMen jag tycker ofta han gör grejer som inte funkar ur städsynpunkt så jag tror inte att han städar hemma för då hade han tänkt annorlunda. Tänkt ????? Kan han tänka !
CITAT (Blomstertanten @ 17-07-2007, 13:02)  Tänkt ????? Kan han tänka !  Han tänker hela tiden ju! Det surrar ju i hans skalle av idéer! (Hur kan man annars komma på en sån sak som en ullkrona  )
Hannele
17-07-2007, 12:29
CITAT (snuffe @ 17-07-2007, 09:48)  gör man rent "stengolvet" runt badkaret som visades i gårdagens avsnitt ??? Hur rengör du runt vanligt utedass?
CITAT (Hannele @ 17-07-2007, 13:29)  Hur rengör du runt vanligt utedass? Utedass = Ute Badkar = Inne Ute kan man spola vatten, använda högtryckstvätt och lite allt möjligt, men knappast inne.
CITAT (Hannele @ 17-07-2007, 13:29)  Hur rengör du runt vanligt utedass? Mitt dass på landet; ett riktigt utedass; först sopa ut barr , kottar och döda getingar med en piasawakvast och sen grönsåpa och rotborste/ trasa på ställen som behöver det. Fast här handlade det om golvet runt badkaret och där vill jag gärna kunna få bort t.ex. hårstrån, damm, tvestjärtar...
Monica M zon 4
17-07-2007, 14:15
Ryyys. Tänk massa trassliga, långa, blöta hårstrån bland alla stenar!  Nä, jag vill allt kunna skölja av och skura ordentligt i ett badrum. Hade jag ett utedass skulle jag vilja kunna skura allt med såpa och rotborste.
Margith
17-07-2007, 15:04
CITAT (Tezzla @ 17-07-2007, 10:57)  HA! Hittade ett svar från Ernst: Ernst svarar: Det här är ett sommarboende som ska vara lite mer robust, och det är inte meningen att man ska städa hela tiden. Använd dammsugaren, och våttorka lite försiktigt om det behövs. Och när det gäller sjöstenen, tja - använd dammsugaren och så kan man plocka runt och torka av lite grann.Man ska alltså använda dammsugaren och "plocka runt" litegrann  Tror aldrig Ernst prövat dettta förslag själv faktiskt  Tror aldrig Ernst städat själv "Plocka runt och torka av litegrann" ? i ett badrum?? Undrar om han inte anlitar städhjälp ?  ?
Det som jag tycker är väldigt intressant med Ernst svar är det han säger om sommarhus: "Det här är ett sommarboende som ska vara lite mer robust, och det är inte meningen att man ska städa hela tiden". Hmmm... men hur funkar en sommarstuga (sommarhus) egentligen? Dörren står öppen. Du springer in och ut. Ungarna rusar runt. Grus, lera, gräs. Ena dagen sol, andra dagen regn. Är det inte viktigt att huset är lätstädat? För nog sjutton måste man sopa och torka av då och då.
Hannele
17-07-2007, 16:24
CITAT (Margith @ 17-07-2007, 16:04)  Undrar om han inte anlitar städhjälp ?  ? Läste i dne andra tråden att män är gifta med sin städhjälp.
Margith
17-07-2007, 16:29
CITAT (Hannele @ 17-07-2007, 17:24)  Läste i dne andra tråden att män är gifta med sin städhjälp. 
Gloriana
17-07-2007, 21:29
Den som tycker Ernst är toppen bör inte läsa längre än hit Alltså...hur många kollar för att se Ernst fantastiska inredningstalanger? Inte jag. Det är ren lyteskomik  Jag och dottern garvar så vi trillar av soffan. Maken vägrar att titta längre för han tycker det är för mycket i alla avseenden. Maken bröt ihop när han såg hur Ernst satte sticksågen i en fin skiva eklimfog och sen inte visste hur han skulle göra utan att riskera att skada limfogen. Jag är mest förundrad över att Ernst lyckas få in ordet "jag" i precis varenda mening. Och hans formuleringskonst går utanpå precis allt. Och det roligaste är att han tror på sin egen förträfflighet! Om något förmildrande ska sägas så är det ju att han åtminstone inte är elak...bara lite.....korkad....
Ja, han kan inte ha alla getter hemma den där Ernst! Hur kan man bara mura in stackars Martin Timell utan att märka det???....I EN HEL VECKA!!?? Äh, skojar bara. Jag tycker att han har en del kul idéer om än inte så praktiska alltid. Badrummet var klart häftigt men absolut inte funkionellt. Men så är det iofs ofta i inredningstidningar också tycker jag.
CITAT (Cacki @ 17-07-2007, 23:40)  Jag tycker att han har en del kul idéer om än inte så praktiska alltid. Badrummet var klart häftigt men absolut inte funkionellt. Men så är det iofs ofta i inredningstidningar också tycker jag. Instämmer. Jag tycker han är ganska klipsk och påhittig faktiskt och tonar man bara ner hans entusiams och galna idéer sisådär 150% så återstår faktiskt en hel del intressanta saker. (Förstår någon vad jag menar? Jag gör det knappt själv  )
Jag gillar Ernst! Så, nu var det sagt.
Men ullkronan? Hallå, det var ngt av det värsta jag sett och i sista avsnittet fick vi höra att ägarinnan av ladan var allra mest förtjust i just - ullkronan! Jaja, smaken är som baken. Men aldrig att en ullkrona skulle hitta ngn plats hos mig, inte ens på ett utedass.
Badrummat var häftig, jag gillade plåten runt badkaret och handfatet. Ursnyggt! Städning? Ah, sånt ordnar sig alltid.
för mig räcker det att han är ögongodis...skulle gärna ha honom på tu man hand över en helg eller så....han skulle få visa mig allt han kan....av inredningstekniker...
Eva-Helene
23-07-2007, 12:47
CITAT (MrsMP @ 23-07-2007, 13:37)  för mig räcker det att han är ögongodis...skulle gärna ha honom på tu man hand över en helg eller så....han skulle få visa mig allt han kan....av inredningstekniker...  Instämmer!!!
CITAT (MrsMP @ 23-07-2007, 13:37)  för mig räcker det att han är ögongodis...skulle gärna ha honom på tu man hand över en helg eller så....han skulle få visa mig allt han kan....av inredningstekniker...  Huuuu, hemska tanke!  Kan tycka att han ser bra ut på bild, men jag gillar inte hur han är.
Hannele
23-07-2007, 13:31
CITAT (Leia @ 23-07-2007, 14:19)  jag gillar inte hur han är.  Du behöver inte vara orolig, kanske ömsesidigt.
Jag vill ha en KARL, inte en Ernst
Jag gillar också Ernst  , men min exponering är inte så stor eftersom vi inte har TV. Men jag var förstås tvungen att kolla på internetTV vad det här med badrumsgolvet var för någonting. Jag håller med om att det verkar extremt opraktiskt, rent galet faktiskt. För Ernst-fans har Designtorget tändsticksaskar med Ernst-citat till salu. Ganska kul tycker jag. Jag tycker främst om att det är sjyst med någon som vågar vara pinsam och stå för det  ! Men sen är han ju söt också, det kan man inte komma ifrån (även om jag tycker att skäggfärgningen och ögonfransarna och det andra inte är särskilt klädsamt).
CITAT (Tezzla @ 23-07-2007, 14:33)  Jag vill ha en KARL, inte en Ernst  CITAT (Hannele @ 23-07-2007, 14:31)  Du behöver inte vara orolig, kanske ömsesidigt.   Ja det hoppas jag!
Farbror Blå
23-07-2007, 14:27
CITAT (Tezzla @ 17-07-2007, 10:57)  HA! Hittade ett svar från Ernst: Ernst svarar: Det här är ett sommarboende som ska vara lite mer robust, och det är inte meningen att man ska städa hela tiden. Använd dammsugaren, och våttorka lite försiktigt om det behövs. Och när det gäller sjöstenen, tja - använd dammsugaren och så kan man plocka runt och torka av lite grann.Man ska alltså använda dammsugaren och "plocka runt" litegrann  Tror aldrig Ernst prövat dettta förslag själv faktiskt  Jamen ni lade säkert märke till att stenarna inte var så små att de kunde fastna i dammsugaren? och om man då inte suger på högsta kraft så går det säkert bra=)
Hannele
23-07-2007, 15:23
CITAT (Tezzla @ 23-07-2007, 14:33)  Jag vill ha en KARL, inte en Ernst  Och Ernst vill nog ha en riktig kvinna, så ni slipper varandra..
CITAT (Hannele @ 23-07-2007, 16:23)  Och Ernst vill nog ha en riktig kvinna, så ni slipper varandra..  Usch, jag tycker du har en riktigt tråkig ton.... men jag är väl kanske lite trög eller nåt... //Mollis
*Stintan*
23-07-2007, 15:26
Förstår inte riktigt kritiken hum. Man behöver väl bara ta till sig det man gillar o resten struntar man i!
CITAT (Hannele @ 23-07-2007, 16:23)  Och Ernst vill nog ha en riktig kvinna, så ni slipper varandra..  Men herregud vilken trist och ful kommentar. Så lågt.
Bry er inte om Hannele. När jag var ny på Odla kunde jag ta illa upp för saker hon skrev (även saker hon skrev till/om andra.) Men jag har valt att strunta i de taskiga komentarerna och tar numera bara åt mig av hennes kunskap när det gäller växter, för det har hon i massor.
CITAT (Leia @ 23-07-2007, 16:45)  Bry er inte om Hannele. När jag var ny på Odla kunde jag ta illa upp för saker hon skrev (även saker hon skrev till/om andra.) Men jag har valt att strunta i de taskiga komentarerna och tar numera bara åt mig av hennes kunskap när det gäller växter, för det har hon i massor. Jag tar inte illa vid mig, det är en för låg kommentar för det, men jag blir förbryllad över "humorn" eller oförskämdheten eller vad det nu är.
CITAT (Leia @ 23-07-2007, 16:45)  Bry er inte om Hannele. När jag var ny på Odla kunde jag ta illa upp för saker hon skrev (även saker hon skrev till/om andra.) Men jag har valt att strunta i de taskiga komentarerna och tar numera bara åt mig av hennes kunskap när det gäller växter, för det har hon i massor. Då kunde ju hålla sig till det då....
CITAT (Mollis @ 23-07-2007, 16:51)  Då kunde ju hålla sig till det då....  Ja det är du nog inte ensam att tycka.
CITAT (Leia @ 23-07-2007, 16:58)   Ja det är du nog inte ensam att tycka. man kanske inte ska föda henne med näring till påhopp, bara ignorera henne..... alla andra jag stött på här på Odla är ju så supertrevliga, uppmuntrande och generösa med tips o råd om allt mellan himmel o jord... //Mollis
skogstroll
23-07-2007, 16:12
jag kan bara hålla med tezzla, han kanske ser rejäl ut men pratet verkar mest vara om pynt och ogenomtänkta detaljer (jag menar... vedvägg som står rakt upp, de visste ju knappt hur man förankrade den, och veden lär väl bli fuktig?). Ibland kan uppfinningsrikedomen bli lite jobbig (har själv levt med en Ernst) (med risk att få huvudet avbitet av odlaiterna)  Han är dock säkert jättesnäll... En bra inredningsdesigner kombinerat med en rejäl snickare skulle nog funka lite bätttre.
Hannele
23-07-2007, 16:42
CITAT (Tezzla @ 23-07-2007, 14:33)  Jag vill ha en KARL, inte en Ernst  Men herregud vilken trist och ful kommentar. Så lågt.
Härligt, Hannele, att du har tagit på dig rollen som Ernst försvarare! Och nu följer jag Leias råd...
Farbror Blå
23-07-2007, 19:23
skogstroll
23-07-2007, 19:34
såg nyss på ernst igen och fick lätt krampaktiga attacker *s* ... har haft en tvåmeters kille en gång för övrigt - med tanke på tidigare inlägg men det hjälpte inte
Kajsa i Arvika
23-07-2007, 19:36
Näää... längden har väl ingen betydelse eller hur??!!
Eva-Helene
23-07-2007, 19:38
Inte ett dugg!
Chamomille
23-07-2007, 20:57
jo oo
Gossen Ruda
23-07-2007, 21:35
Bara om den räknas i cm eller dm, metrar kan kvitta.
Chamomille
23-07-2007, 21:39
CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2007, 22:35)  Bara om den räknas i cm eller dm, metrar kan kvitta.
mamamaggan
23-07-2007, 21:41
Det kan ju vara så att allt på kroppen är i proportion om man är två meter.
Eva-Helene
23-07-2007, 21:47
CITAT (mamamaggan @ 23-07-2007, 22:41)  Det kan ju vara så att allt på kroppen är i proportion om man är två meter.  Kan vara ja! Men så är inte alltid fallet. Har jag hört.
mamamaggan
23-07-2007, 21:48
Min man är nästan 1,90...................
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|