Idag styrde vi kosan mot gräsklipparaffären. Vi valde en Husqvarna med självdrift, ställbar hastighet m.m. Både mulchklippning och utkast åt sidan.
När vi kom hem provkörde vi den och vi är så missnöjda!

Provkörde den på en gräsmatta som är klippt för 2 dagar sen, klippte med lägsta höjden och den stannar hela tiden. Den klarar inte av att klippa ens 1 cm gräs. Gräset samlas och sätter sig mellan kniven och kåpan och kniven fastnar!!!
Jag som trodde Husqvarna var kvalité men det här är ju bara skit, vad ska man klippa för sorts gräsmatta med den här klipparen undrar jag? Det är en helt ny modell och dyr var den inte heller (3200:-) men nu ser man ju vad man fick för pengarna. Även fast den var billig så trodde jag inte Husqvarna gjorde skräpgrejer
Mitt förtroende för Husqvarnagrejer känns borta och jag känner inte ens att jag vill byta mot en annan. En annan anledning att vi valde den här var för att den inte var så tung, alla andra modeller de hade var betydligt tyngre. Priset gjorde sitt till också såklart + att den hade allt vi var ute efter.
Jag ska ringa butiken imorgon och hoppas att jag får lämna tillbaka den men jag vet inte hur de gör när man provat? Nån som varit ute för det här och vet hur de brukar agera? Vissa ställen tar ju inte tillbaka använda/öppnade produkter men hur ska man kunna veta om det är bra om man inte får prova?
Kanske skulle skrivit det här i gräsklipparavdelningen men jag skulle vilja ha lite feedback och det känns som att det inte är lika många som läser där.