Jag har planterat en stor och solig + ganska torr slänt här som aldrig vattnas (i detta område av mälardalen brukar vi inte få många mm regn om somrarna här är det snustorrt i skogen just nu) där växer: kantnepeta, citrontimjan, lavendel, edelweiss, fjällsippa, olika sorters geranium, kattfot av olika slag, rosenskära, drakmynta, röd rudbeckia, purpurklätt, lammöron, borstnejlika, kärleksört och någon annan slags sedum som jag inte kommer ihåg vad den hette, bergenia och någon slags dillig malört tror det var japansk malört. +jag har stoppat ner massor av lökar scilla, krokus, pärlhyacint, botaniska tulpaner mm. Rabatten är vid infarten till bostadsrättsområdet och ser mycket trevligare ut än fältet med halvdöd ölandstok och spirea som Skanska hade planterat, rabatten har nästan 10år på nacken nu och många som flyttat hit har nämnt att de blev så positivt inställda när de körde in till området och såg planteringarna att de beslät sig för att köpa ett hus, så fina planteringar kan öka på husvärdet.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
|