Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
ja sambon har nog fått värmeslag eller så igår så sa han- men här är det ju så tomt ska du inte göra som där sätta skugg växter göra rabatt eller så han som är så trött på att gräva men visst jag har ju också tänk tanken.... men hur tycker ni...det sluttar ju endel och nedanför kommer grusgången till baksidan jag vet att många har jätte snygga sluttande rabatter vissa i olika "plan" om jag säger så.....har ni några förslag på hur vi ska börja mm blandat_07_250.jpg ( 291.09k )
Antal nedladdningar: 44
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
ingen med något förslag tex om jag ska göra plan vis vad ska jag bygga med tycker ni??? mesta skugga är det här i hörnan vad tror ni om 3 plan????? alltså 3 olika nivåer...något klättrande i den högst upp sen stenar eller sen etill halv cirkel med rabatt till och sen en nere.... eller hjälp vad jag svammlar........någon som förstår på ett så där hur jag tänker
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
det kanske är mer sluttande än vad bilden visar -men är lutningen inte för stor kanske inte plan behövs -däremot skulle jag bredda gången .. och göra tre olika höjder i planteringen med kant mot gruset
Medlem
Antal inlägg: 7
Medlem nr: 11 045
Hej! Jag har en liknande sluttning på min tomt. Där har ja nu satt ner sticklingar av klätterhortensia som ska få täcka hela slänten. Under tiden har jag hållit jorden så ogräsfri som jag har kunnat. Sedan hoppas jag att det är slut med ogräsrensning i den slänten när hortensian vuxit upp. Ulla B
Medlem
tack för svar men Kestin...som vanligt har jag avårt att "se" hur det ska bli hur menar du men 3 olika höjder mot gruset
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
jag menar bara att perennerna i bakkant bör vara halvhöga , de i mitten -mellan och något väldigt lågt längst fram samt kanske nån uppstickande sak i fronten som bryter enformigheten ....liljor tex är bra på sådant :)krollilja går fint i skugga