malin72
ja sambon har nog fått värmeslag eller så giggle.gif igår så sa han- men här är det ju så tomt ska du inte göra som där sätta skugg växter göra rabatt eller så rotfl.gif han som är så trött på att gräva dunno.gif men visst jag har ju också tänk tanken....
men hur tycker ni...det sluttar ju endel och nedanför kommer grusgången till baksidan g.gif jag vet att många har jätte snygga sluttande rabatter vissa i olika "plan" om jag säger så.....har ni några förslag på hur vi ska börja mm blush.gif

[attachment=6136:blandat_07_250.jpg]
[attachment=6137:blandat_07_257.jpg]
malin72
ingen med något förslag dunno.gif tex om jag ska göra plan vis vad ska jag bygga med tycker ni??? mesta skugga är det här i hörnan vad tror ni om 3 plan????? alltså 3 olika nivåer...något klättrande i den högst upp sen stenar eller sen etill halv cirkel med rabatt till och sen en nere.... unsure.gif eller hjälp vad jag svammlar........någon som förstår på ett så där hur jag tänker duh.gif
kerstin z5-6
det kanske är mer sluttande än vad bilden visar -men är lutningen inte för stor kanske inte plan behövs -däremot skulle jag bredda gången .. och göra tre olika höjder i planteringen med kant mot gruset
vapeubj
Hej!
Jag har en liknande sluttning på min tomt. Där har ja nu satt ner sticklingar av klätterhortensia som ska få täcka hela slänten. Under tiden har jag hållit jorden så ogräsfri som jag har kunnat. Sedan hoppas jag att det är slut med ogräsrensning i den slänten när hortensian vuxit upp.
Ulla B
malin72
tack för svar thanks.gif
men Kestin...som vanligt har jag avårt att "se" hur det ska bli blush.gif hur menar du men 3 olika höjder mot gruset unsure.gif shy.gif
kerstin z5-6
jag menar bara att perennerna i bakkant bör vara halvhöga , de i mitten -mellan och något väldigt lågt längst fram smile.gif
samt kanske nån uppstickande sak i fronten som bryter enformigheten ....liljor tex är bra på sådant :)krollilja går fint i skugga
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon