Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> vad göra?, dom växer så det knakar
          Bettanspettan
          Inlägg 13-08-2007, 19:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 114
          Medlem nr: 11 550

hejsan!

Jo mina paprikaplantor växer ju fort som bara den och snart får dom inte plats i miniväxthuset längre(dom blir för höga).
          #jag behöver tips och råd om hur jag ska göra för att skydda mina älskade paprikaplantor nu när dom blir för stora för miniväxthuset för min katt älskar att tugga på växter?! confused.gif -fear-.gif help.gif
          dom har ju klarat sig tills nu för i början hade man ju plastpåse över krukan, sedan flyttade dom ju direkt in i växthuset, men vad ska jag göra nu?!
          # när jag ska plantera om plantorna igen? just nu står dom i 8x8cm krukor. fast man kanske ser när dom behöver större kruka?

#hur ska jag göra när jag vädrar i mitt sovrum? ska jag flytta alla plantor från fönteret under tiden som jag vädrar? eller kan jag låta dom stå kvar? för jag läste nämligen i en bok att dom är jättekänsliga för blåst och vindar?

#kan jag använda s.k guldvatten till paprikorna eller börjar kanske paprikorna(som dom kanske får i framtiden) smaka kiss(urin)?

Tacksam för alla svar jag kan få! biggrin.gif

Redigerat av Bettanspettan: 14-08-2007, 01:53

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 05:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon