CITAT (AnitaO @ 15-08-2007, 08:43)

Tack för alla tips
Har nog bestämt mig nu för en Dell.
Kan detta vara nåt att ha. Pris 9240:-
PROCESSOR Intel® Viiv™ technology - Intel® Core™ 2 Duo E6550 processor (2.33GHz)
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
BILDSKÄRM Dell™ 22-tums platt widescreenskärm, svart (E228WFP) - europeisk
MINNE 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]
HÅRDDISK 500 GB (7 200 v/min) Seriell ATA-hårddisk med 16 MB DataBurst™-cacheminne
GRAFIKKORT 256 MB nVidia™ GeForce 8600GT-grafikkort
OPTISK(A) ENHET(ER) 16 x DVD +/- RW-enhet
TANGENTBORD Dell™ Quietkey USB-tangentbord på ingångsnivå - svenska/finska (QWERTY)
MUS Dell optisk USB-mus med två knappar och rullhjul - svart
LJUDPROGRAM Inbyggt 2.0 Channel högkvalitativt ljud
DISKETT-/MEDIAENHETER 13-i-1-mediekortläsare
MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Works 8.5 - svenska
Miin son säger: Ja definitivt! det är bland det bästa som går att få tag i nu! Frågan är bara om du verkligen behöver allt det där. Jag (nu är det sonen som skriver, hej

) anser att det där är en riktig "Speldator", med tanke på att det är ett GT-kort som grafik. Hade det dock varit ett NX-kort så hade jag avrådit dig.
Men det jag menar är att den där datorn kommer att starta på mindre än en halv minut och om du skulle vara spelintresserad så skulle du kunna spela precis vilket spel du någonsin skulle vilja spela de närmaste 4 åren åtminstone. Dock så är den där datorn perfekt för bildredigering om du har bråttom

Min poäng är att du kan få en lite sämre dator för mindre pengar, men ändå är den riktigt bra.
Sen gillar jag personligen inte Dell, men det är en smaksak

Däremot är det en dator som jag skulle önska mig, du tjänar defenitivt på att köpa den. Jag har kostat på min dator ca 10000 för inköp, uppgraderingar och så, ändå är den där datorn mycket kraftigare än min, i vissa avseenden dubbelt så kraftig! Så du skulle verkligen göra ett jättekap!