Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Någon som är duktig på datorer?, Sitter och kollar på ny dator
          AnitaO
          Inlägg 15-08-2007, 14:28
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Eva-Helene @ 15-08-2007, 15:10) *
          Miin son säger: Ja definitivt! det är bland det bästa som går att få tag i nu! Frågan är bara om du verkligen behöver allt det där. Jag (nu är det sonen som skriver, hej smile.gif) anser att det där är en riktig "Speldator", med tanke på att det är ett GT-kort som grafik. Hade det dock varit ett NX-kort så hade jag avrådit dig.
          Men det jag menar är att den där datorn kommer att starta på mindre än en halv minut och om du skulle vara spelintresserad så skulle du kunna spela precis vilket spel du någonsin skulle vilja spela de närmaste 4 åren åtminstone. Dock så är den där datorn perfekt för bildredigering om du har bråttom smile.gif
          Min poäng är att du kan få en lite sämre dator för mindre pengar, men ändå är den riktigt bra.
          Sen gillar jag personligen inte Dell, men det är en smaksak smile.gif
          Däremot är det en dator som jag skulle önska mig, du tjänar defenitivt på att köpa den. Jag har kostat på min dator ca 10000 för inköp, uppgraderingar och så, ändå är den där datorn mycket kraftigare än min, i vissa avseenden dubbelt så kraftig! Så du skulle verkligen göra ett jättekap!

Tack för synpunkter smile.gif
          Spela spel gör jag ju aldrig, så ur den aspekten så behöver jag inte det grafikkortet.
          Däremot redigerar jag en hel del bilder.
          Det var en prisskillnad på 700:- för att uppgradera från standardkortet, så jag tyckte att det var lite pengar i sammanhanget.

Jag har beställt den nu i alla fall. Det var 1500:- rabatt och sista dagen på erbjudandet idag.
          När jag läser det du skriver, så känner jag att jag säkert blir nöjd yes.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 15-08-2007, 14:29
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Hej

Jag kan inte mycket om datorer men i din beskrivning saknar jag en brännare men det kanske du har redan eller inte behöver. För om jag läser rätt så är det bara en (16 x DVD +/- RW-enhet) spelare står inget om brännare.

Med så stor hårddisk kanske du kan dela upp den i 2 delar en C och en D t.ex. men lägg inte för lite på C-enheten i minne det gjorde vi när vi bestämde delningen och nu får jag inte plats längre med alla uppgraderingar av Windows m.m. och kan inte installera några nya program som helst skall vara på C.

Står i begrepp att köpa ny också för min dator är 6 år.

Extern hårddisk för bara bilder tycker jag verkar bra så att man kan ta den med till kompisar m.m. och visa sina bilder. Finns det USB-portuttag på framsidan kan man sätta den där och när man inte använder den tar man bara bort den och lägger den på något bra ställe.

Lycka till med köpet.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2026, 09:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon