CITAT (Eva-Helene @ 15-08-2007, 15:10)

Miin son säger: Ja definitivt! det är bland det bästa som går att få tag i nu! Frågan är bara om du verkligen behöver allt det där. Jag (nu är det sonen som skriver, hej

) anser att det där är en riktig "Speldator", med tanke på att det är ett GT-kort som grafik. Hade det dock varit ett NX-kort så hade jag avrådit dig.
Men det jag menar är att den där datorn kommer att starta på mindre än en halv minut och om du skulle vara spelintresserad så skulle du kunna spela precis vilket spel du någonsin skulle vilja spela de närmaste 4 åren åtminstone. Dock så är den där datorn perfekt för bildredigering om du har bråttom

Min poäng är att du kan få en lite sämre dator för mindre pengar, men ändå är den riktigt bra.
Sen gillar jag personligen inte Dell, men det är en smaksak

Däremot är det en dator som jag skulle önska mig, du tjänar defenitivt på att köpa den. Jag har kostat på min dator ca 10000 för inköp, uppgraderingar och så, ändå är den där datorn mycket kraftigare än min, i vissa avseenden dubbelt så kraftig! Så du skulle verkligen göra ett jättekap!
Tack för synpunkter

Spela spel gör jag ju aldrig, så ur den aspekten så behöver jag inte det grafikkortet.
Däremot redigerar jag en hel del bilder.
Det var en prisskillnad på 700:- för att uppgradera från standardkortet, så jag tyckte att det var lite pengar i sammanhanget.
Jag har beställt den nu i alla fall. Det var 1500:- rabatt och sista dagen på erbjudandet idag.
När jag läser det du skriver, så känner jag att jag säkert blir nöjd