Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Finns ingen service längre?
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-08-2007, 18:27
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Egenföretagare har oftast god service. Min gamla bergborrmaskin, Cobra, hade tappat gnistan och villa inte starta. Efter att ha plockat isär den, kul sysselsättning för jag gillar att se hur grejerna ser ut, konstaterade jag att det var något med just tändningen. Visste inte vart jag skulle vända mig, den firman som hjälpt mig tidigare blev dränkt i översvämningarna i vintras och har ingen reparation längre.

Mailade en fråga till Atlas Copco här i Göteborg och fick snabbt besked om att vända mig till SGS Alternativservice. Ringde först och pratade med ägaren som sa att just nu kunde han inte hjälpa mig, han hade löjligt mycket att göra. Kvittade för grejerna låg kvar på landet. I måndags hade jag grejerna här och ringde igen och nu hade han tid. Åkte dit och han släppte det han höll på med och tog fram sin testutrustning och började prova. Syntes tydligt att han kunde sina grejer. Nåja, allt såg ut att fungera så det var bara en sak kvar att prova. Fram med filen och brytarspetsarna fick sig en filning. Sen sa han hur jag skulle bete mig för att justera avståndet.

Betalning? Nej, nej, det behövdes inte för så lite. Så nu i helgen monterade jag ihop maskinen och givetvis startade den redan på tredje rycket. Det kallar jag service! tummenupp.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Bee
          Inlägg 26-08-2007, 20:08
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (Limeblossom @ 26-08-2007, 18:42) *
          Men är det inte konstigt att ju dyrare en vara är, desto dåligare service? Tex bilhandlare, radio/tv osv. I en del butiker står dom ju bara och glor! Är det för att vi inte ser ut att ha råd eller? smile.gif En vännina till mig var in på en sängaffär och blev så dåligt bemött att hon vägrade köpa säng där. Medans man på lokala macken eller pizzerian blir så väl omhändertagen tom med gratis klubba till barnen smile.gif

Visst är det så! Vi hade en horribel upplevelse för många år sen på NK i Göteborg när vi skulle köpa kristallglas för pengarna vi fått i födelsedagspresent av makens farmor. Vi var väl inte så vackert klädda som expediten tänkt sig att man skall se ut när man köper dom där dyra glasen och jag var på väg att gå därifrån i vredesmod men maken ville ha glasen så han sa "och hur mycket skall du ha för 8 av den sorten och 4 av den sorten" (vi hade just flyttat ihop och ville komplettera till 12 av vardera. Presenten gjorde det möjligt) - kärringen vände på klacken och smörade som bara den. (12 glas à 250:- var rätt mycket pengar 1979) Usch! Den upplevelsen gav ingen god smak i munnen! Känner än idag viss vämjelse när jag går i den affären oavsett hur jag är klädd. Men jag lärde mig ngt. För såvitt jag förstått gäller det än idag att man blir bättre behandlad om man är klädd på "rätt" sätt! Fy!! (Och det är NK som har reklam med modeller som ser ut som magra o lednsa knarkare)

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-06-2026, 19:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon