Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Betala för besök i privatträdgård
          *Ulrica*
          Inlägg 24-08-2007, 12:32
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

CITAT (Sailor Pluto @ 24-08-2007, 12:34) *
          Får man anmäla sej till listan även om man har en skräpig och rörig trädgård i planeringsstadiet, plus att man är ganska folkskygg och tystlåten blush.gif ? Kanske kan skriva något i stil med "Du bör vara pratglad" för säkerhets skull!

ALLA får anmäla sej! Man behöver inte ens ha en trädgård! Man kanske har jättefina eller roliga krukväxter?

Det ska vara helt opretentiöst, liksom har-du-vägen-förbi-så-stanna-och-kolla-lite-och-kanske-snacka-en-stund. yes.gif
          Och man får hitta på sina förbehåll helt själv! "Jag kommer att gömma mej i källaren medan ni tittar" eller "Ta gärna med fikabröd" eller vad som helst i den stilen!

Citera
          Tosan
          Inlägg 24-08-2007, 13:51
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

CITAT (Sailor Pluto @ 24-08-2007, 12:34) *
          [color=#0000FF]Får man anmäla sej till listan även om man har en skräpig och rörig trädgård i planeringsstadiet, plus att man är ganska folkskygg och tystlåten blush.gif ? Kanske kan skriva något i stil med "Du bör vara pratglad" för säkerhets skull!

color]

Ja det hoppas jag...Jag har iaf skrivit in mig

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Jejja
          Inlägg 24-08-2007, 17:35
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 598
          Medlem nr: 3 031

CITAT (Margith @ 23-08-2007, 18:28) *
          Jag är också med i STA sen ett par år tillbaka. Jag har inte heller varit på ett enda möte. Tror inte att jag platsar där.
          Vilket sannolikt är en klar noja. Egentligen tror jag nog att de som är med där är jätterara människor, som gärna välkomnar en nybörjare, men jag vill nog gärna läsa på latinet lite mer innan jag törs mig dit tongue.gif

Men Margith då! Inte behöver du kunna vetenskapliga namn för att gå på en träff med STA! Kom på våra träffar i Luleå!
          kompiskram.gif
          Och vaddå, platsar inte? Alla trädgårdstokar platsar väl i en trädgårdsförening?! STA är inte något "fint", extra kunnigt sällskap. Det är en helt vanlig trädgårdsförening som samlar trädgårdsintresserade.

Luleågruppen har första höstmötet nästa söndag, den 2 september, klockan 18, och håller till i studieförbundet vuxenskolans lokaler på storgatan (mitt emot Åhlens). Då ska det planeras vilken studiecirkel vi vill ha under hösten/vintern och sånt.

Redigerat av Jejja: 24-08-2007, 17:35

--------------------
          Jejja, zon 6

Citera
          Kajsa
          Inlägg 24-08-2007, 18:03
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Hade ett rosensällskap här i juli, en busslast för första ggn. Nej, jag skulle aldrig kunna ta betalt för att dom kikar runt här i min normalstora trädgård. Visst fick man städa toaletterna efter, men det roliga med alla glada ros människor övervägde. rose.gif
          Jag fick en liten trädgårdpresent, det var så bra med den.

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 25-08-2007, 12:06
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

CITAT (*Ulrica* @ 24-08-2007, 13:32) *
          ALLA får anmäla sej! Man behöver inte ens ha en trädgård! Man kanske har jättefina eller roliga krukväxter?

Det ska vara helt opretentiöst, liksom har-du-vägen-förbi-så-stanna-och-kolla-lite-och-kanske-snacka-en-stund. yes.gif
          Och man får hitta på sina förbehåll helt själv! "Jag kommer att gömma mej i källaren medan ni tittar" eller "Ta gärna med fikabröd" eller vad som helst i den stilen!

giggle.gif ! Jag provar väl att skriva in mej då, så får vi se vad som händer sweatingbullets.gif . Det finns iaf inget att förlora på det hela!

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          Helen i Piteå Zo...
          Inlägg 26-08-2007, 10:56
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 4 431
          Medlem nr: 72

CITAT (Jejja @ 24-08-2007, 18:35) *
          Men Margith då! Inte behöver du kunna vetenskapliga namn för att gå på en träff med STA! Kom på våra träffar i Luleå!
          kompiskram.gif
          Och vaddå, platsar inte? Alla trädgårdstokar platsar väl i en trädgårdsförening?! STA är inte något "fint", extra kunnigt sällskap. Det är en helt vanlig trädgårdsförening som samlar trädgårdsintresserade.

Luleågruppen har första höstmötet nästa söndag, den 2 september, klockan 18, och håller till i studieförbundet vuxenskolans lokaler på storgatan (mitt emot Åhlens). Då ska det planeras vilken studiecirkel vi vill ha under hösten/vintern och sånt.

Och vill du inte tillhöra Luleå så kom till Piteå smiley_small_hug.gif giggle.gif hihihi, du kan vara med i bägge yes.gif Vi har växtmarknad nu på onsdag i Öjebyn på Margretelund mellan 17.00-tills folk har slutat 'fynda'. Sen börjar vi 3okt. kl. 19.00 i Öjagårdens aula.
          kolla in här.... du kan vara både på Luleås och Piteås möten...
          http://www.quicknet.se/tradgardsamatorerna/aktivit/index.htm

--------------------
          Besök gärna min hemsida: helens-tradgard.se
          eller min Blogg: http://helenstrdgrd.blogspot.com

Citera
          Margith
          Inlägg 26-08-2007, 13:26
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

För att inte stjäla den här tråden totalt, har jag nu registrerat mig och skrivit mitt livs första inlägg på STA:s forum.

smiley_small_hug.gif till bårde Jejja och Helén, egentligen vet jag nog att ni skulle ta hand om mig om jag bara dök upp på nåt möte wub.gif
          Men det finns andra bekymmer också....

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 26-08-2007, 16:01
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Generellt så drar jag slutsatsen att de flesta av er tycker det är ok med växtförsäljning-ev frivilliga bidrag till trädgårdsvisaren -men inte inträde på annat än stora anläggningar med guidning ? Dvs ung som jag tycker själv ?
          smile.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          pleximaster
          Inlägg 27-08-2007, 07:29
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 408
          Medlem nr: 9 317

Nej, en vanlig trevlig amatörträdgård ska inte kosta pengar tycker jag!

Skulle någon vilja se våran trädgård är de välkomna in. Har många som är ute och promenerar utanför vår tomt det är alltid trevligt när personer visar intresse för det man gör. Man fixar ju inte bara i trädgården för sig själv utan för att andra också ska uppskatta det, i alla fall är jag sån.

Så om någon här vill hälsa på så är Ni välkomna ute på väster i Lund.

Skulle tycka det var kul med en trädgårdslista. Kanske kräver den att man gör en liten enkel beskrivning av sin trädgård, några bilder i ett album och förslag på tider då det kanske passar att man kan komma, typ "söndagseftermiddagar brukar jag vara ute i trädgården".

mvh plexi

Citera
          kickistina
          Inlägg 27-08-2007, 08:15
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 45
          Medlem nr: 12 231

Nä,jag håller med,men om dom vill passa på att tjäna sig en slant,kan dom vill koka lite kaffe och fika och ta betalt för det.Nog för att jag skulle bjuda på det också,om någon vill se på vad jag har skapat..... smile.gif

--------------------
          Det är inte roligare än vad man gör det till!!!
          Kram Kickistina

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 27-08-2007, 09:38
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

CITAT (pleximaster @ 27-08-2007, 08:29) *
          Skulle tycka det var kul med en trädgårdslista. Kanske kräver den att man gör en liten enkel beskrivning av sin trädgård, några bilder i ett album och förslag på tider då det kanske passar att man kan komma, typ "söndagseftermiddagar brukar jag vara ute i trädgården".
          Du hittar den påbörjade listan i den här tråden! Välkommen att fylla på den! tummenupp.gif

Citera
          Lisbeth zon2
          Inlägg 27-08-2007, 10:28
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 149
          Medlem nr: 9 032

CITAT (kerstin z5-6 @ 22-08-2007, 21:11) *
          privatpersoner med vanliga trädgårdar -som ofta dessutom säljer överskott-delade plantor och frösådder i samband med besöket -vill ha 40 kr i inträde ninja.gif -nää där går gränsen tycker jag

Kanske bättre att sälja bulle och kaffe vid besöket?

Citera
          Hannele
          Inlägg 27-08-2007, 12:04
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Vad är en privatträdgård? Hannu Sarenström tar 10 kr, när han öppnar för allmänheten.
          Yvonne som bor i Ulla Molins gamla trädgård tar 20 kr, då får man lista över växterna.
          Hon säger att pengarna går till underhållning av trädgården. Helt ok.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-10-2007, 15:19
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

För de flesta av oss är trädgård ett intresse. Trädgårdsfolket är en folkrörelse. Vi vill gärna utbyta erfarenheter och hjälpa varandra. En del av oss är medlemmar i en eller flera trädgårdsföreningar. Vi besöker gärna trädgårdsanläggningar och betalar en slant för skötseln. Vi besöker också varandra. men då betalar vi inget, men vill gärna bjuda igen. Förstår besvikelsen när man stöter på någon slags hybrid. Känslan av att man plötsligt är kund istället för trädgårdsvänner. Odla.nu är väl en bra plats att varna för dessa nasare.
          Mvh
          Anders

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 31-10-2007, 15:37
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

smile.gif Trädgårdshybrider smile.gif Ja det var ung så jag kände Anders

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-11-2025, 11:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon