Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klippa ner liljor?, ska jag klippa ner liljor & Dhalior som står i kruka..
          Ljusgröna fingra...
          Inlägg 25-08-2007, 12:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 11 313

Nu när liljorna har blommat klart och det bara är stjälkar kvar, i viss mån även Dhalior. De står i krukor och ser då natrurligtvis så tråkiga ut utan blommor, ska jag klippa ner dem och ställa undan krukorna. Eller ska jag låta växtsaften dra ner i lökarna och sedan gräva upp dem och förvara dem i papperspåse i kylskåpet?

Förhoppningsvis kommer vi att flytta till ett hus i månadsskiftet september-oktober, kan jag gräva ner lökarna så sent, kommer de upp till vår-sommaren?

Som ni ser så är jag då nybörjare på detta, förr om åren har jag inte brytt mig om blommorna kommer upp nästa vår osv då jag helt enkelt köpte nya. Men jag tänker nu att det är ju onödigt som sjutton, dyrt i längden blr det också. Är det någon som vill vara så vänlig och hjälpa mig?

Med önskan om en härlig och skön höst för alla!

--------------------
          Döda inte dina drömmar, det är så många andra som vill det

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2025, 13:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon