Min minsting Pyret sprang bort i torsdags!
I ett par dagar hade hon kanske jamat lite mer än tidigare, men dum som jag är förstod jag inte vad som kunde hända. Jag har försökt ge henne p-piller i en period men hon har vägrat att äta dem. Planen var hela tiden att kastrera henne i oktober när hon ändå skulle in för vaccinering och öronmärkning. Nu känner jag mig skitdum! Dräktigheten är inte det stora problemet, utan att hon inte kommer hem igen...
Vi har sett henne ett par gånger så hon verkar hålla sig i närheten, men hon verkar av någon anledning skiträdd för oss. Gömmer sig hela dagarna och springer sin väg när hon ser oss. Hon har varit lite skygg sedan vi tog in henne och hon tyr sig mer till våra katter än till oss, men hon har velat bli klappad varje dag och har alltid kommit tidigare när det varit matdags.
Nu vet jag inte vad jag ska göra för att få in henne igen! De dagar vädret har tillåtit har jag haft dörren öppen under dagen, men inte har jag sett röken av henne. Vi kallar på henne hela tiden och ställde ut mat och vatten i ett par nätter, men då kom bara grannens stora katt och åt allt. Jag är helt förtvivlad!
Börjar fundera på att köpa en kattfälla. Hon har varit ute i 4 dygn nu.