Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur ska ett butiksbiträde bete sej?, Får han/hon vara hur sur som helst?
          Sailor Pluto
          Inlägg 10-09-2007, 12:36
          Länk hit: #41


          Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem sedan:
          06-01-2007
          Medlem nr: 8 942



          Bettson, vilket tålamod du har utrustats med ohmy.gif ! Skulle nog själv ha gått ut från affären redan när den första expediten ignorerade mej....

          Nu är jag kanske lite efter i diskussionen, vill bara påpeka att jag inte kräver en sprudlande glad kassörska, bara sån där vanlig neutralitet (som jag faktiskt uppfattar som trevligt) smile.gif .

          Tycker inte att personen i ursprungsinlägget har varit otrevlig rakt ut, t.ex. ignorerat någon som frågat om hjälp eller varit spydig. Mest det där med att man undrar om man råkar störa i jobbet (när personen står och tittar rätt ut i luften) och att man får överlägsna (dessutom felaktiga) råd om vad man ska göra med det man köper. Det var också med tydlig motvilja personen tog emot önskemål om fler produkter. Efter nån månad frågade jag den andra personen som jobbar där om samma sak, och då hade jag produkten i handen efter två dagar. Skillnad på service beroende på vem man frågar alltså. Samt att varje dag verkar vara en dålig dag...


          --------------------

          Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo
           
          Citera
          Tesa
          Inlägg 10-09-2007, 17:26
          Länk hit: #42


          Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem sedan:
          29-10-2003
          Medlem nr: 2 483



          CITAT (Rossi @ 10-09-2007, 11:03) *
          Ja, jag kan bara upprepa det som jag skrev i en tråd i ett liknande ämne för några veckor sedan: Detta beteende kallas för anställningstrygghet.

          ..och jag håller med igen...
          Arbetsgivare betalar för de anställdas tid...och då ska den tiden ägnas åt arbetsgivarens bästa...vare sig man är på dåligt humör eller inte...
          Arbetsgivare betalar inte sina anställda för skojs skull..så enkelt är det...
          Ett otrevligt butiksbiträde är väl lika illa för en arbetsgivare som det är för kunden att få undermåliga varor..och precis lika fel!!


          --------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...
           
          Citera
          Lemonne
          Inlägg 10-09-2007, 18:36
          Länk hit: #43


          Medlem
          Antal inlägg: 743
          Medlem sedan:
          05-06-2006
          Medlem nr: 7 888




          Det värsta är ju att man faktiskt får en trevligare arbetsdag om man är trevlig mot kunderna, eftersom människor i regel besvarar ett leende med ett leende. blomma.gif Detta är något jag tycker både kunder och butsiksanställda kan tänka på!!
           
          Citera
          aanderss
          Inlägg 10-09-2007, 18:41
          Länk hit: #44


          Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem sedan:
          23-01-2007
          Medlem nr: 8 994



          bästa butiksbäträdet finns i ortens pressbyrå han heter nisse
           
          Citera

          3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 03:31
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon