Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> collie, gammal hund
          inger1
          Inlägg 12-09-2007, 10:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 101
          Medlem nr: 10 994

Det är för sorgligt egentligen. När hunden är som bäst så lämnar den oss.
          Har själv en 10+ colliehanne som jag aldrig behöver koppelleda längre, han vet så väl var och inte var han får vara.
          Vi förstår varandra helt och fullt.
          Än så länge är han pigg och alert med alla sina sinnen i bruk, men hur länge dröjer det innan förfalllet inträffar.
          Han är min tredje collie och jag har haft hund i över 35 år.
          Sista året har jag tyvärr tittat på "Mannen som pratar med hundar" på tv. Hans uppfostringsmetoder kan ju diskuteras men vad jag känner rädsla inför är att skaffa en ny hund. Det verkar vara problem överallt och över ingenting. Även det mest elementära verkar vara svårt. Vet inte om jag törs skaffa mig en ny hund.
          Köpte min första collie som 24-årig jänta, hade inte den minsta aning om hur hundar skulle uppfostras men fick i alla fall en helt underbar hund till trots med vanlig bondförnuft.
          Mvh Inger

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon