Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Perennrabatt, förslag till varierad blomster
          Magdalena
          Inlägg 16-07-2003, 13:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 142
          Medlem nr: 813

Hej!
          Jag ska om ett par veckor sätta igång och fixa en stor perennrabatt på ett ställe i trädgården där det är vandrande sol-skugga.
          Där växer det redan krolliljor, brinnande kärlek, aklejor, aster, nejligor och i våras påskliljor och pärlhyacinter.
          Nu vill jag ha dels någon buske (rhododendron?) så att rabatten inte ser så platt ut på vintern och dels se till att det blommar rikligt hela sommaren.
          Har tänkt på jättevalmo, lupiner, stjärnflocka, toppklockor. Jag tycker det mesta blommar maj-juli. Vad ska man ha som blommar i mars-april (lökar? och i så fall hur komponera in dem med de övriga) samt augusti-oktober. Bor i zon 3-4, rabatten ligger i lä. Har ni bra förslag på hur man går tillväga när man planerar en rabatt och kanske bra länkar och förslag till blommor?
          Tack på förhand!

--------------------
          Hönan Agda

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 22:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon