Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Doftlös kaprifol, Fel sort.
          Adri-Anne
          Inlägg 17-07-2003, 08:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

För över två år sedan beställde jag en Lonicera caprifolium "äkta kaprifol."
          När jag beställde den lämnade jag med en lapp med både det latinska och det svenska namnet, för att det inte skulle bli någon förväxling.
          Nu snart två och ett halvt år senare blommar den för första gången,ca femtiotal blommor.
          Nu visar det sig att jag har fått en totalt doftlös, skrikig gulorange sak, som på färgen liknar Tellmanskaprifolen.
          Byta! om jag nu skall starta om från början igen, tar det ytterligare 2½-3 år innan jag får min doft.Sammanlagt har jag då fått väntat i 5-6år, sedan ytterligare 3-4 år till den blir stor och doftar i hela trädgården på kvällarna.
          I min ålder planerar man inte tio år framåt.

Nu undrar jag.
          Vet att det finns stora buskar och träd att köpa, sådana som är 4-5-6 år gamla
          Har ringt till ett par ställen, men dom har som innan nämnts bara träd och buskar, inga slingerväxter.
          Nu undrar jag om det är någon här på Odla som vet om det går att få tag på en välväxt kaprifol.
          Hälsar en som inte har hur långt tålamod som helst.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 08:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon