Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tålig gräsmatta ?, Finns det tålgare gräs som jag kan använda?
          panda78
          Inlägg 28-09-2007, 08:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 12 409

Heje

Jag är helt grön giggle.gif på det här med trädgård, men jag undrar en sak.
          Vi har köpt hus och gräsmattan som vi har fått blev i år väldigt uttorkad på vissa punkter, trotts den regniga sommaren ??
          Dessutom har hund och hundkompisar på besök ofta. Jag är inte petig med gräsmattan och känner att lite mossamjuk går bra för mig.
          Så till frågan, finns det någon sorts gräs som någon har att rekkomendera mig att fylla på med till nästa år ???

Tycker att det kala fläckarna som hundarna sprungit upp på vissa ställen inte ser så roligt ut ? thumbdown.gif
          Dessutom så har vi rensat bort en MASSA ogräs och buskar längst sidorna av trädgården vilket nu lämnat ca 1.5 meter kalt utan gräs, detta vill jag självklat ha gräsmatt på med.

Är det bästa att rulla ut nytt gräs?? Vilken tid på året gör man det ??
          Eller ska man så nytt, vilken tid på året gör man i så fall det ???
          Snälla, skulle bli så glad för lite vägledning, så jag har något att gå på.. blomma.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon