Har börjat att gräva en plantering där jag i mitten ska ha en vattenfylld murarhink på 90 liter delvis nedgrävd, runt om perenner av olika sorter och en liten kryddplantering framför, inspirerad av TV:s Sommartorpet. Se skiss:

Diametern på cirkeln är ca 3.3 meter, avstånd mellan stenkant och hink i mitten ca 1.2 meter. Trädgårdsgången med de gråvita betongplattorna som går mellan entré och garage är längst ner. Ljusgrått är planteringsytor, mörkgrått är den vattenfyllda hinken. Markstenarna kommer bli brunröda gårdastenar i storlek 200x125 mm. Runtom planteringen är gräsmatta. Den högra delen kommer skuggas mitt på dagen av ett träd.
Längst upp hade jag tänkt utgå från en plymspirea och en annan större perenn som jag totalt har glömt bort vad den heter. Ska ta ett kort på den. Framför och bredvid hinken halvhöga och låga perenner. Själva hinken kommer förhoppningsvis döljas av växtligheten, medans vattenspegeln kikar fram mellan bladverket mot trädgårdsgången. Närmast trädgårdsgången finns det plats för 6 kryddväxter mellan markstenarna.
Vad tror ni om detta? Onödigt komplicerat? Vilka fällor kommer jag trilla dit på?