I sommar bestämde jag mig för att gå ner till min önskevikt och nu är jag snart där. Vägde som mest 78 kg (170 cm lång) och kände mig uppsvullen och mindre nöjd, nu väger jag 71 kg (ska ner 2-3 kg till) och känner mig smal och fin. Har köpt massor av nya kläder som jag stormtrivs i. För Er som undrar hur jag gått tillväga: Jag har börjat simma oftast 2 ggr i veckan, när jag började med det så orkade jag ca 20 min nu orkar jag 45-50 min utan att flåsa, det är underbart. Sen kör jag på min crosstrainer och min motionscykel nästan dagligen. Tar även en 40 min promenad på lunchen och ibland en sväng på kvällen också. För att få fin mage så gör jag ca 20-30 sittups per kväll också. Skall tilläggas att jag aldrig har varit nån motionsnisse, men kan inte säga annat än att jag mår toppen, har aldrig varit så pigg som nu. Sen har jag så klart lagt om kosten också, kör mycket viktväktarmat och smalare varianter. Ville bara skriva av mig och berätta att jag är stolt över mig själv. Det är väldigt lätt att gå upp i vikt- men desto jobbigare att gå ner. Trevlig höst på Er!
--------------------
/Anneli, glad amatör i Sörmland
|