|
anneli85
01-10-2007, 15:37
I sommar bestämde jag mig för att gå ner till min önskevikt och nu är jag snart där. Vägde som mest 78 kg (170 cm lång) och kände mig uppsvullen och mindre nöjd, nu väger jag 71 kg (ska ner 2-3 kg till) och känner mig smal och fin. Har köpt massor av nya kläder som jag stormtrivs i. För Er som undrar hur jag gått tillväga: Jag har börjat simma oftast 2 ggr i veckan, när jag började med det så orkade jag ca 20 min nu orkar jag 45-50 min utan att flåsa, det är underbart. Sen kör jag på min crosstrainer och min motionscykel nästan dagligen. Tar även en 40 min promenad på lunchen och ibland en sväng på kvällen också. För att få fin mage så gör jag ca 20-30 sittups per kväll också. Skall tilläggas att jag aldrig har varit nån motionsnisse, men kan inte säga annat än att jag mår toppen, har aldrig varit så pigg som nu. Sen har jag så klart lagt om kosten också, kör mycket viktväktarmat och smalare varianter. Ville bara skriva av mig och berätta att jag är stolt över mig själv. Det är väldigt lätt att gå upp i vikt- men desto jobbigare att gå ner. Trevlig höst på Er!
|Birgitta|
01-10-2007, 15:41
*raderat*
anna_rispan
01-10-2007, 16:01
Starkt jobbat!
Grattis..........förstår att du är stolt.
Trädgårdsflanören
01-10-2007, 16:12
Bra jobbat  ........men största problemet brukar inte vara att ta sig över mållinjen, utan att stanna kvar på rätt sida om den.
Jäpp, bravo  Att gå ner i vikt är ungefär lika svårt som att sluta knarka sägs det  (En jävvla jämförelse, menmen)
Vilken fin prestation!
Piccante
01-10-2007, 19:26
CITAT (anneli85 @ 01-10-2007, 16:37)  I sommar bestämde jag mig för att gå ner till min önskevikt och nu är jag snart där. Vägde som mest 78 kg (170 cm lång) och kände mig uppsvullen och mindre nöjd, nu väger jag 71 kg (ska ner 2-3 kg till) och känner mig smal och fin. Har köpt massor av nya kläder som jag stormtrivs i. För Er som undrar hur jag gått tillväga: Jag har börjat simma oftast 2 ggr i veckan, när jag började med det så orkade jag ca 20 min nu orkar jag 45-50 min utan att flåsa, det är underbart. Sen kör jag på min crosstrainer och min motionscykel nästan dagligen. Tar även en 40 min promenad på lunchen och ibland en sväng på kvällen också. För att få fin mage så gör jag ca 20-30 sittups per kväll också. Skall tilläggas att jag aldrig har varit nån motionsnisse, men kan inte säga annat än att jag mår toppen, har aldrig varit så pigg som nu. Sen har jag så klart lagt om kosten också, kör mycket viktväktarmat och smalare varianter. Ville bara skriva av mig och berätta att jag är stolt över mig själv. Det är väldigt lätt att gå upp i vikt- men desto jobbigare att gå ner. Trevlig höst på Er! Grattis  klart du ska vara stolt över din insats. Jag har lyckats gå ned ca 10-11 kg i år och det behövdes verkligen. Jag mår så mycket bättre nu när jag har fått mer ork. Min viktnedgång började när jag slutade med alal konstiga kostråd och dieter som GI etc. Nyttig mat och motion är bättre än massa konstiga idéer som inte alltid passar alla och simning är jättebra motion. Vardagsmotion som promenader tror jag är jättebra med.
Alphaville
02-10-2007, 05:25
CITAT (Markus_H @ 01-10-2007, 20:26)  Nyttig mat och motion är bättre än massa konstiga idéer som inte alltid passar alla och simning är jättebra motion. Vardagsmotion som promenader tror jag är jättebra med. Håller med. Simning är en bra motionsform. Vet det av egen erfarenhet. Bättre kondition=bättre humör. Vet ej om man går ner i vikt av simning men man bli smidig i kroppen. Borde börja med det igen, det behövs verkligen.
aanderss
02-10-2007, 08:53
grattis
anneli85
02-10-2007, 12:28
CITAT (Trädgårdsflanören @ 01-10-2007, 17:12)  Bra jobbat  ........men största problemet brukar inte vara att ta sig över mållinjen, utan att stanna kvar på rätt sida om den.  Jo jag vet av erfarenhet från tidigare försök, men denna gång har jag gett mig f*n på att greja detta. Är så motiverad.
skogstroll
02-10-2007, 15:30
det var bra jobbat!!!  själv försööööker jag att börja gå till bussen men det är så himla segt och så sitter jag där ändå och puttrar på min trogna scooter... blir ca 50 min promenad om dagen om jag går och det vore ju bra för figuren... gäller bara att komma igång
Stort Grattis!!! Själv blev jag av med c:a 20kg för några år sen.
CITAT (Kathy @ 02-10-2007, 16:37)  Stort Grattis!!! Själv blev jag av med c:a 20kg för några år sen. Ställer mig i grattiskön. Kathys inlägg gjorde att jag kom på historien: - Nu har man blivit av med 96 Kg! - Har du bantat ner dig så mycket? - Nej, jag slängde ut gubben.............
CITAT (Tobe3 @ 02-10-2007, 16:55)  Ställer mig i grattiskön. Kathys inlägg gjorde att jag kom på historien: - Nu har man blivit av med 96 Kg! - Har du bantat ner dig så mycket? - Nej, jag slängde ut gubben.............  Ja, det är ju också ett sätt att banta... CITAT (anneli85 @ 02-10-2007, 13:28)  Jo jag vet av erfarenhet från tidigare försök, men denna gång har jag gett mig f*n på att greja detta. Är så motiverad. Go, go go!
vindspel
02-10-2007, 16:33
Ett annat bra sätt att gå ner i vikt har jag haft för mig i sommar. Jag har haft ett bra/dåligt förhållande. När det känns bra så glömmer man att äta och när det är dåligt har man ingen aptit Nu är det slut men inget ont som inte för något gått med sig. Nu kan jag fortsätta att gå ner 5 kilo till så blir jag sååå glad.
AnnammA
02-10-2007, 16:56
Det är roligt när det går åt rätt håll!!! Och alla snygga kläder man kan välja och vraka bland... Grattis förresten!!! Hälsn AnnA
anneli85
03-10-2007, 10:15
CITAT (Kathy @ 02-10-2007, 16:37)  Stort Grattis!!! Själv blev jag av med c:a 20kg för några år sen. Stort grattis själv, bra jobbat!
Inga från Närke
03-10-2007, 10:48
GRATTIS! Beundrar alla som har den diciplinen. Jag skulle aldrig klara detta fast jag skulle behöva. Men jag går heller inte upp i vikt utan har vägt samma i 10 år ungefär men tyvärr ca 15 kg för mycket. Är 168 cm lång väger 86 kg, men jag lyssnar på alla snälla personer som jag möter som säger att det trodde jag inte att du vägde sååååååå mycket, själv lider jag inte av det heller så det är OK att väga lite för mycket. Kan vara bra att ha vid dåliga tider
CITAT (Inga från Närke @ 03-10-2007, 11:48)  Kan vara bra att ha vid dåliga tider  Ja, "man ska ha lite att ta av" brukar min mormor säga - och det stämmer säkert
Felicia
03-10-2007, 19:10
CITAT (Pirum @ 03-10-2007, 17:40)  Ja, "man ska ha lite att ta av" brukar min mormor säga - och det stämmer säkert  Såg på www.amelia.se ett bra visdomsord "En kvinna utan mage är som en säng utan kudde" Lät ju riktigt fint
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|