| |
|
  |
Vilket tur att det finns fler fora |
|
|
|
|
07-10-2007, 09:53
|

Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559

|
Och om du går in i min profil kan du tom se vilken tråd jag läser i just nu Just den funktionen känns ju lite onödig ...
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|
|
|
|
|
|
|
|
07-10-2007, 10:15
|
Medlem
Antal inlägg: 1 611
Medlem nr: 1 308

|
CITAT (Anna NV Uppsala @ 07-10-2007, 10:10)  En sak som förvirrar mig här på Odla. Hur ska man enkelt hitta den tråd där man sagt just xxx yyy? jag har sett att det finns någon funktion 'bevaka denhär tråden' ungefär. Men om man skriver i många trådar, och det gör man väl om man är snacksalig, då blir väl äver det rörigt?
På AoTs gamla saknade forum så såg det jätterörigt ut om man hade inställningen att alla trådar skulle visas. Och om man inte var inloggad. Men när man var inloggad så byttes färg på de enskilda inlägg man läst. Man kunde ställa in så att bara de inlägg som tillkommit sen sist man var inne visades - det är väl samma här antar jag? Men det som jag tycker är en poäng är att man kunde få en överblick över alla inläggen, alltså inte bara det första i varje tråd, och då genast se i vilken tråd det var som man sagt just xxx yyy, och även om det kommit ett nytt svar i en jättegammal och jättelång tråd.
Hur gör ni här när ni svarar i en urgammal och jättelång tråd? Verkar det som att folk hittar svaret ändå? Själv känner jag mig inte så väldigt motiverad att kolla i en tråd som visserligen någon just svarat i, men som är ett år gammal och innehåller flera sidor med svar. Tycker ni att det fungerar bra? jag får försöka lära mig... än så länge tror jag att alla trådar visas, men jag ska börja använda att bara nya inlägg visas. Jag antar att man ska logga ut emellanåt för att få ordning på detta med nya inlägg? Ett tips om att hålla reda, kolla på de här längst till vänster vid varje rubrik.
ff_norm.gif ( 246bytes )
Antal nedladdningar: 9 den här betyder att det är oläst,
f_hot_no.gif ( 255bytes )
Antal nedladdningar: 5 betyder att du läst,
f_hot_dot.gif ( 283bytes )
Antal nedladdningar: 22 betyder att du skrivit i tråden. Sen kan du alltid gå in i din profil där du ser "mitt innehåll" med flikar som trådar ,svar osv.
--------------------
Zon 6
|
|
|
|
|
|
|
|
07-10-2007, 15:24
|

Medlem
Antal inlägg: 494
Medlem nr: 8 480

|
Får jag fortsätta med en liten undring då? (Är kanske fel forum, men jag hoppas ni kan vara lite toleranta mot oss valhänta nykomlingar  ) När man läst en tråd och vill tillbaka, hur gör man då? Själv använder jag backa-knappen men det finns säkert ett enklare sätt?
|
|
|
|
|
|
|
|
07-10-2007, 15:46
|

Medlem

|
Om du vill tillbaka till samma avdelning du var i -eller välja nån annan -kolla längst ner här på sidan -välj visa -efter du ställt in önksad avd ..
--------------------
Kerstin
|
|
|
|
|
|
|
|
07-10-2007, 16:13
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
Du kan också klicka på "upp-pilen" nere till vänster på alla inlägg. Då hamnar du högst upp på sidan och kan då klicka på t.ex. "Nya inlägg" eller någon av de klickbara rubrikerna strax där under.
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
07-10-2007, 16:32
|

Medlem
Antal inlägg: 73
Medlem nr: 2 884

|
Gammal AoT freak. Hittade nått gammalt slabbigt login jag hade här. Lovar att uppdatera det snarast så det blir lite fason på det. /Svante i Säve
--------------------
If you can't find the road-Make one!
|
|
|
|
|
|
|
|
07-10-2007, 17:21
|

Medlem

|
hej Svante!:) Kul att ses här K
--------------------
Kerstin
|
|
|
|
|
|
|
|
07-10-2007, 18:16
|

Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363

|
CITAT (Anna NV Uppsala @ 07-10-2007, 10:10)  En sak som förvirrar mig här på Odla. Hur ska man enkelt hitta den tråd där man sagt just xxx yyy? jag har sett att det finns någon funktion 'bevaka denhär tråden' ungefär. Men om man skriver i många trådar, och det gör man väl om man är snacksalig, då blir väl äver det rörigt? Man kunde ställa in så att bara de inlägg som tillkommit sen sist man var inne visades - det är väl samma här antar jag? .... Man ser ju snabbt vad som är nytt i o m att "gröna bocken" inte längre finns i rubriken.... Men det som jag tycker är en poäng är att man kunde få en överblick över alla inläggen, alltså inte bara det första i varje tråd, .... Det går bra om du går in på forumsidan och väljer "ämne" då ser du alla trådar som finns i det ämnet.... och även om det kommit ett nytt svar i en jättegammal och jättelång tråd. .....då hamnar inlägget längst upp på sidan och har en grön bock vid sidan av rubriken...... Hur gör ni här när ni svarar i en urgammal och jättelång tråd? Verkar det som att folk hittar svaret ändå? Själv känner jag mig inte så väldigt motiverad att kolla i en tråd som visserligen någon just svarat i, men som är ett år gammal och innehåller flera sidor med svar. .....du klickar bara siffran på sidan 123» 936 i detta fall 936 så hamnar du på den sista sidan...... men jag ska börja använda att bara nya inlägg visas ......så gör även jag ..........Jag antar att man ska logga ut emellanåt för att få ordning på detta med nya inlägg?. ....visst kan du göra det men det är bara onödigt, du lär dig snabbt hur du skall göra .........
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|
|
|
|
|
|
|
|
07-10-2007, 18:29
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
08-10-2007, 09:27
|

Medlem
Antal inlägg: 666
Medlem nr: 6 778

|
Vilken underbart bra tråd detta blev! Man lär sig ju massor.  ! Linda Gäller bara att komma ihåg allt..... Linda
|
|
|
|
|
|
|
|
08-10-2007, 19:44
|

Medlem
Antal inlägg: 10
Medlem nr: 12 725

|
Det här va en jätte bra tråd, säger som Linda Lunda man lär sig massor. Själv är jag ny här och försöker lära mig alla finesser och funktioner, jag brukar vara på AOT forum, men det är ju trevligt med fler forum. Susanne i Gläntan
|
|
|
|
|
|
|
|
09-10-2007, 10:47
|

Validating
Antal inlägg: 37
Medlem nr: 100

|
Abstinens är bara förnamnet, jobbigast är att på andra vägar leta svar på alla frågor som kommer, hur var det nu med dahliaknölarna, amaryllisarna mm i all oändlighet. Skulle varit bra om man hade ett minne som kunde plocka fram svaren.
--------------------
[Anette i Torsåker]
|
|
|
|
|
|
|
|
09-10-2007, 10:51
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (anettekp @ 09-10-2007, 11:47)  Abstinens är bara förnamnet, jobbigast är att på andra vägar leta svar på alla frågor som kommer, hur var det nu med dahliaknölarna, amaryllisarna mm i all oändlighet. Skulle varit bra om man hade ett minne som kunde plocka fram svaren. Men du kan ju söka här också i de olika avdelningarna. Det finns stor chans att du hittar svaret där. Eller så är det bara att ställa frågor, finns alltid folk som har svar på det mesta! Uppsss! Förlåt mej, glömde ju hälsa dej Hjärtligt välkommen!
Redigerat av Biggan_: 09-10-2007, 10:54
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
09-10-2007, 12:45
|

Validating
Antal inlägg: 37
Medlem nr: 100

|
Tack för välkomnandet Biggan, har varit medlem här sedan urminnes tider, dock ytterst inaktiv. För mig är det en nödlösning i avvaktan på AoT:s byte, så är det, där hittade jag lika bra som i mitt eget skafferi. Det är inte "hemma" här, hur jag än testar knappar och allt möjligt. Försöker och försöker men det passar inte mig. Många är både Odla- och AoT-forumister, andra väljer det ena framför det andra , det är bra att det finns valmöjligheter!
--------------------
[Anette i Torsåker]
|
|
|
|
|
|
|
|
09-10-2007, 12:51
|

Medlem
Antal inlägg: 666
Medlem nr: 6 778

|
Fast jag saknat AoT trädgårslistor... mina fotoalbum ... och de andras... fotoalbumet bar så bra att söka i om man ville ha bild på något... Kan man göra det här? Söka i andras album från en almän plats??? Någon som fattar? Linda
|
|
|
|
|
|
|
|
09-10-2007, 13:01
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (anettekp @ 09-10-2007, 13:45)  Tack för välkomnandet Biggan, har varit medlem här sedan urminnes tider, dock ytterst inaktiv. För mig är det en nödlösning i avvaktan på AoT:s byte, så är det, där hittade jag lika bra som i mitt eget skafferi. Det är inte "hemma" här, hur jag än testar knappar och allt möjligt. Försöker och försöker men det passar inte mig. Många är både Odla- och AoT-forumister, andra väljer det ena framför det andra , det är bra att det finns valmöjligheter! Ser att du var med när Odla bytte skepnad första gången. Och gamla Odla såg ju ut som AoT såg ut till alldeles nyss, man kunde skriva lite hur man ville. Missförstå mej rätt  här är det ordnat i trådar, men på Odla förr och AoT nyss kunde man ju lägga sitt inlägg där man ville ha det i tråden? För mej som också var med på båda forumen då för länge sen, runt 2002, utvecklades Odla och gick framåt (i våras togs ju ett framåtsteg till!) medan AoT stannade i det gamla vana.  Bra eller dåligt....? Jag vet inte... men här trivs jag jättebra. Skulle nog tro att jag tittar in på AoT sen också, bara för att kolla läget.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
09-10-2007, 13:03
|
Medlem
Antal inlägg: 284
Medlem nr: 2 452

|
kul att se er här, är medlem här sedan länge. det är ingen nackdel att vara medlem i fler forum. när det gäller detta forum så är det full rulle på krukväxtinläggen och det är ju jag intresserad av. när det gäller AOT:s forum så är det mer perenner som är godbiten där. hopps det går igång snart. haft första frosten förresten... minus 2 imorse.
mvh inger/inggus
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|