CITAT (freddie @ 01-09-2008, 19:14)

NU ÄR DET DAGS IGEN (Ni som varit med i tråden från början vet vad jag syftar på!) SE BILD!:
Citrus - kåda på stam 1 sept -08.jpg Detta är en Citrus Limon inköpt för knappt två månader sedan. Kan tillägga att jag köpte den på samma ställe som de två kalamondiner som dog för mig i våras och som också hade kåda på stammen. Det känns som repris. Jag har inte haft problem med mina övriga citrusar köpta på andra ställen och jag börjar nu misstänka leverantören. Vad säger ni?
HEJ ALLA NÖRDAR!
Kommer ni ihåg mitt ovanstående problem?
Kan rapportera att nämnda växt, en citrus limon, börjar skjuta skott som tusan och verkar må bra. Kådan/såret på stammen finns ej mer. Skall jag berätta om min behandling? Jo, så här gjorde jag: Den 10:e september, efter att ha varit i affären och reklamerat utan att få pengar tillbaka, tog jag den ur krukan och slängde den i skogen här i närheten. Det var ett beslut i affekt, eftersom jag mot bakgrund av tidigare erfarenheter var övertygad om att den inte skulle överleva. Den såg trött ut, sköt inga nya skott och så hade den det där blödande såret på stammen. Den låg i skogen i en dryg månad. Den 21:e oktober fick jag en oemotståndlig ingivelse att hämta in den, frost var på väg och jag kunde inte släppa tanken att testa. Planterade om den i plastkruka i citrusjord och ställde den bland de andra i köket under extraljus. Jag har stoppat provadopinnar i jorden med tanke på eventuell ohyra från skogen. Uppenbarligen var mitt beslut att "lappa ihop vårt förhållande" rätt... Se bilder nedan. Vi får la' se hur länge det roliga varar... Jag njuter så länge i alla fall!
Citrus Limon 23 nov 2008 2.jpg
Citrus Limon 23 nov 2008.jpg
Citrus Limon 23 nov 2008 3.jpg