GM, Ford eller Mopar. Ett annat forum började spåra ur, så jag flyttade det helt enkelt hit istället.
CAdillac har en förmåga att göra saker väldigt bakvänt och speciellt. Därför är det en förhållandevis dyr bil, när delarna skall till. En -59:a Cadd har t.ex. speciella fälgar. Det går inte att ta en 60:a fälg och sätta på, för då fastnar trummorna. -59:an har bakåtvända blinkers i den lilla krombiten ovanpå skärmen, så föraren ska se åt vilket håll han blinkar

Snacka om att göra en dyr lösning.
På Mopar kan man i regel plocka det mesta på karosserna mellan bilarna i samma årsmodell. Mycket på chassina. HAlva motorerna går att plocka mellan varandra o.s.v. =billiga delar.
När det gäller ford, så vet jag att Chryslerkoncernen tillverkar en väldig massa slitdelar och säljer till fordägare för en billig peng. Pentastjärnan sitter där på en grön förpackning, men det står inte Mopar på. Just nu kommer jag inte på vad det står på de förpackningarna, Men det var ju ett känt faktum redan för 93 år sedan, när bröderna Dodge sa: Att en dag kommer även fordägare att vilja köpa en bil...