Tack Maria för hjälp med namnet, jag trodde att det bara fanns en sorts Alohe Vera. Jag fick ett rotskott av en granne som hade fått en massa telningar. Men att den ska liksom ringla sig upp har jag inte märkt varken på min eller grannens, men man vet ju aldrig..den kanske börjar ringla eller vrida sig så småningom, konstigare saker har man ju sett
Den är väldigt bra till utvärtes läkning.. Jag brukar ta blad som ramlar av , skära det i bitar, som om det vore en limpa, och sen fryser jag in dom.
Förrförra sommaren blev det så tokigt att när jag friterade potatis i stekpannan, så tappade jag den på ett så dumt sätt att jag fick oljan mitt på vristen, med en rännil ner till hålfoten !! I det ögonblicket kom jag ihåg att jag hade en bit i frysen jag har i köket,...så på mindre än 3 sekunder satt jag med en bit iskall Alohe på det brända. Ni tror mig förmodligen inte, för jag tror det nästan inte själv...men jag fick inte varken ont eller en enda blåsa!!! Jag blev mörkt röd, och det kan man fortfarande se lite av..men inget mer.. Behöver jag tala om att jag i det ögonblcket blev Alohe fan, och att jag ALLTID har en eller två infrysta bitar ?? Bladet ska tydligen vara 3 år för att det ska fungera som det gör när det är som bäst

..