Har precis flyttat till ett större bo med fler fönster o jag får inte plats med mina växter... Nu kanske ni undrar vad jag menar med detta?
Jo, jag har tänkt få lite mer ordning på växterna..... alltså.... jag är så trött på att ha 3 miljoner växter av olika slag överallt o ingenstans. Jag har typ 1 eller 2 av varje sort.... Det är väl sammanlagt runt 15-20 sorters krukväxter jag har. Lösningen kanske kan vara att flytta ihop växter av samma sort till en o samma kruka men då blir de ju så himla stora. Jag gillar iofs stora växter men de blir låga o breda.... Förstår ni? Tex hade jag 2 små krotoner... Eller små o små. Lagom stora.... Som jag satte ihop till en men nu är den så himla breeeed så den inte fick plats i allafall....
Har ni nå tips hur man jag ska göra? Kan man blanda olika sorters krukväxter o sätta dem tillsammans i en stooor kruka eller? Det här är ett dilemma för mig...... Just nu står Yuccapalmen, sprättiväg-en, strandkastanjerna, minificusen, dracenorna, bönträden huller om buller lite överallt.... Snälla, några tips?
Sen undrar jag om det är ok att ha 2 stora fredskallor i ett söderfönster? De hänger när jag kommer hem från jobbet, det blir jättevarmt.... Tänkte börja ha persiennerna nerdragna under dagen.... Men då kanske det blir ljusbrist istället? Det börjar ju nästan mörkna när man kommer hem igen.....
Tacksam för svar.......
|