| |
|
  |
en liten försmak av mässan |
|
|
|
|
29-10-2007, 19:49
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
Lika bra vi bokar egen monter direkt  för uppställning och jämförelse av växter på platsen  Kaffekopparna kilar vi ner mellan krukorna  och sen är dagen räddad
|
|
|
|
|
|
|
|
31-10-2007, 14:49
|

Medlem
Antal inlägg: 4 431
Medlem nr: 72

|
CITAT (Lady Hamilton @ 29-10-2007, 22:13)  Kanske jag och Anki kunde få plats då?  Jomenvisst  får ni följa med! Om det blir något. Jag har bara fixat bussresan 1 gång (-05), jag tillhörde ortsrådet i Piteå (STA) och skötte om den planeringen. Nu spelar det ju ingen roll om jag tillhör ortsråd eller ej, bussreor kan fixas i alla fall, och intresset är stort. Nu får jag/vi se hur mycket tid/orka jag lägger ner på det efter jul.... man bör vara minst 35-40 personer som anmäler sig och jag tänker inte 'ragga' ihop antalet  STA:s medlemmar går ju först, sedan andra som vill. Blir det aktuellt så lovar jag att berätta om det här, det går bra att plocka upp trädgårdsfolk efter vägen också, man behöver inte bo i Piteå för att följa med.
Redigerat av Helen i Piteå Zon 5: 31-10-2007, 14:50
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-11-2007, 16:51
|

Medlem
Antal inlägg: 1 073
Medlem nr: 8 205

|
Jag har ju inte varit på mässan tidigare, men är det som med t ex Bokmässan i Göteborg, att det är fruktansvärt mycket folk på lördagen? Funderar på att åka dit på torsdag eller fredag istället, om det är mindre folk då... Och det går ju att få billigare tåg också. Men samtidigt vore det ju synd att inte kunna träffa er alla, om de flesta tänker åka på lördagen!
Är det fler som kanske kommer dit på torsdag eller fredag, eller tänker alla åka på lördagen?
--------------------
Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.
Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com
|
|
|
|
|
|
|
|
21-11-2007, 19:40
|

Medlem
Antal inlägg: 1 237
Medlem nr: 4 935

|
Ja, det brukar ju vara färre folk där på torsdagen.
Förra året kom det totalt 51 795 st besökare till mässan fördelat som följer:
Torsdag: 8810 besökare Fredag: 12630 besökare Lördag: 17596 besökare Söndag: 12059 besökare
Sen kom det 700 st som tillhörde pressen också och de får ju en egen kategori.
Jag har varit där på olika dagar varje år och visst är det märkbart mer folk på lördagar men oftast inte så att det stör. När vi hade haft Odla-träffen förra året och man kom tillbaka från fikat så kändes det heldött på mässan, trots att det återstod någon timme innan det stängde för dagen. I år kommer jag ju att vara där samtliga dagar och både jag och pisanggoreng (om någon minns honom) ser gärna att ni kommer förbi och säger hej!
uteplatsen, jag är dock helt säker på att du inte kommer att vara ensam Odlait vilken dag du än väljer att åka dit, även om det kanske är trevligare att göra det på lördagen och därmed träffa en massa internetkändisar!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
22-11-2007, 07:19
|

Medlem
Antal inlägg: 2 643
Medlem nr: 579

|
Jag har lyckats missa varenda tillfälle som givits att träffas.  2007 missade jag hela mässan så jag har definitivt tänkt åka 2008. Boende har jag inget problem med, men är inte speciellt förtjust i att gå och trängas när det är som värst. Av den anledningen brukar jag alltid åka söndag och dessutom snika mig till fyndplantorna. Men det är klart... Om jag åker upp till lördagen, käkar middag och träffar er kan jag ju ändå gå och vara snålänning på söndagen. Återstår då bara att hitta en lämplig transport. (Skänkte bort min bill till någon bättre behövande förra månaden.)
--------------------
Bättre sänt än aldrig!Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton! Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader. Elton, 10 veckor
|
|
|
|
|
|
|
|
03-12-2007, 18:10
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Vilket hotell ska ni bo på, ni som övernattar? Börjar fundera på att ta in på hotell på lördagkväll istället för att försöka ta mig hem till mamma. Bussarna slutar nog gå ganska tidigt.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-12-2007, 21:13
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Hihi, ni är för sköna ,
Självklart att jag också kommer, men jag har i nuläget lite svårt att bestämma vart jag ska bo? Ska det bli i "Gamla Stan", eller ska det bli lite mer " mitt i " , Jag har svårt att bestämma mig .
Sen kommer vi till det här med att ev "gå ut och äta"...............
Sååå, Malin!!! ...eller titti!!!.........ni har förslag som ni kan ge med er av här tycker jag
Eller alla som har en ide´, ska förstårs ge sitt förslag
Vad ni ska tänka på, tror jag, är att det ska få plats många, prisbild och utbud ( det kan ju finnas fler än Magdis som har diverse svårigheter med vad de kan inmundiga ). Själv har jag inga som helst förslag eftersom jag inte känner till Stockholm på det sättet.
Vi kanske skulle ha en egen tråd för just det ändamålet?
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
04-12-2007, 21:30
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|