|
Tjohopp! Här är en som kommer på lördagen ( vilket visserligen är bestämt sedan förra mässan ungefär ) Hur och vart det blir boende har jag inte bestämt än, men det finns ju liiite tid kvar till det.
Och när det handlar om det där med att gå ut och äta så har vi pratat om att det inte ska bli på nåt allt för flådigt och dyrt ställe, så att alla kan och har råd att följa med .
Man vill ju göra av med lite kosing på mässan också
Och vem ser inte fram emot det ......................( nästa år blir ju julafton i ett kör för mig )
Irene_L
23-10-2007, 09:47
Den här gången ska jag absolut åka på lördagen. Sist missade jag den stora träffen för jag åkte "fel" dag. Men jag kommer inte vara med på kvällen. Tyvärr orkar inte min kropp med såna saker efter att varit på mässan. Men på dagen DÅ ska jag njuta av erat sällskap!!!! Det ska bli toppen kul!! Hoppas att det kommer riktigt många Odlaiter så det blir en stor träff.
Eva 33c
23-10-2007, 10:00
Det blir nog lördag för mig med. Däremot knappast någon kvällsträff. Jag åker fram och tillbaka över dagen och har ca 2-3 timmars restid så jag lämnar nog Mässan vid 15 tiden skulle jag tro. Men en liten träff under dagen skulle vara jättetrevligt.
CITAT (Eva 33c @ 23-10-2007, 11:00)  Det blir nog lördag för mig med. Däremot knappast någon kvällsträff. Jag åker fram och tillbaka över dagen och har ca 2-3 timmars restid så jag lämnar nog Mässan vid 15 tiden skulle jag tro. Men en liten träff under dagen skulle vara jättetrevligt.  Det blir nog detsamma här. Jag har tidigare åkt på torsdagen och åkt över dagen, men nästa år får det väl bli lördagen då...
malin72
23-10-2007, 10:07
Mässan ligger i mina planer och då ska jag ju se till att vara där på lördag. Jag hoppas kunna lura med mig gubben (men det blir nog svårt) .........någon måste ju bära allt jag ska köpa.  Han är förvarnad och det lät bara :hmm gr äsch ...trädgård...ja ja vi får se.
Irene_L
23-10-2007, 11:13
Jag behöver också ha bärhjälp så jag tänker ta med mig min gubbe.
titti49zon6
23-10-2007, 12:08
Hurra va du ä bra Malin Nu ska jag snart boka flyget för naturligtvis vill jag träffa alla trevliga Odlaiter Jag var ju på mässan alla dagar förra gången och träffade en hel del av er Men i år ska jag hihi, tror jag, bara vara två dagar Lördag för att träffa er alla och Söndag- stora fyndardagen
Toppen Malin
Nästa års mässa vill jag inte missa har bokat in lördagen å hoppas att det går att stanna på kvällen också. Ska se om jag får med nån mer annars åker jag väl själv.
Om jag får sällskap så ska jag också försöka komma. Jag har lagt ut krokar för en viss Lady och hon lät inte helt avvisande. Förhoppningsvis så ska det kunna bli en ”lillsemester” men det är väl lite tidigt att börja boka hotell…eller? Om det blir fredag till söndag eller lördag till söndag vet jag inte ännu. /Anki
Boende har jag ju även om jag måste åka några mil, men det krångliga är ju att ha möjlighet att åka ner överhuvudtaget. Jag hoppas verkligen att jag kan fixa det, jag vill gå på mässan och träffa er, jag vill, jag vill! *ligger på marken och bankar med nävarna*
AndreasBlomquist
23-10-2007, 20:17
Hej,
Jag kommer nog tyvärr inte ha tid att vara med på Odlaträffen på Trädgårdsmässan men jag hoppas att många av er Odlaiter som är där kommer förbi Buxus som finns i monter A02:258 och säger hej. Vi kommer ha en del av vårt sortiment där samt ett par unika mässerbjudanden. Jag är säker på att vi kan fixa något special deal till alla Odlaiter som visar upp sina knappar!
malin72
23-10-2007, 21:06
Lady Hamilton
25-10-2007, 17:14
CITAT (Anki V @ 23-10-2007, 18:33)  Om jag får sällskap så ska jag också försöka komma. Jag har lagt ut krokar för en viss Lady och hon lät inte helt avvisande.  ( Nä "hon" har redan fastnat )
Förhoppningsvis så ska det kunna bli en "lillsemester" men det är väl lite tidigt att börja boka hotell…eller? (boka bör vi göra så snabbt vi kan eftersom det kommer att bli mycket folk på mässan )
Om det blir fredag till söndag eller lördag till söndag vet jag inte ännu. (om vi åker ner på Lördagen så blir det med något färdsätt som GARANTERAR oss att vara "nere" senast kl.10-11 vill inte uppleva samma "stress" som i fjol)
/Anki I övrigt skulle jag kunna gissa på att lämplig "fika tid" är vid 14-15-tiden lite beroende på om någon av oss är uppbokad för att hålla någon föreläsning Men det får vi nog reda på.........sedan kan det vara bra för "dags-sländorna" att ha mötes tiden på e.m. då hinner man antingen att fortsätta umgås en stund, eller handla/visa "guldställen/locka med andra "slappa" innan det är dax för att åka hem Men detta hinner vi nog diskutera lite längre fram
Österläge
28-10-2007, 19:44
Oh, jag vill jättegärna komma på Trädgårdsmässan nästa år!!  Boende kan jag ordna hos kompisar så jag behöver inte boka i förväg, men tåget är ju bra att boka så snart det går - tre månader innan tror jag det är. Fler som åker från Göteborg?
kerstin z5-6
28-10-2007, 20:03
Här ska då inte babblas ett ord offentligt -kommer jag ska jag BARA njuta av gemensakp o shopping!
malin72
29-10-2007, 13:44
Helen i Piteå Zon 5
29-10-2007, 14:36
Ev. kommer även jag dit på lördag..... funderar på om jag ska fixa en gemensam bussresa igen  jag har fått förfrågan av flera redan i sommras om plats
malin72
29-10-2007, 19:42
Lika bra vi bokar egen monter direkt  för uppställning och jämförelse av växter på platsen  Kaffekopparna kilar vi ner mellan krukorna  och sen är dagen räddad
Lady Hamilton
29-10-2007, 22:13
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 29-10-2007, 14:36)  Ev. kommer även jag dit på lördag..... funderar på om jag ska fixa en gemensam bussresa igen  jag har fått förfrågan av flera redan i sommras om plats  Kanske jag och Anki kunde få plats då?
malin72
30-10-2007, 23:36
Helen i Piteå Zon 5
31-10-2007, 14:49
CITAT (Lady Hamilton @ 29-10-2007, 22:13)  Kanske jag och Anki kunde få plats då?  Jomenvisst  får ni följa med! Om det blir något. Jag har bara fixat bussresan 1 gång (-05), jag tillhörde ortsrådet i Piteå (STA) och skötte om den planeringen. Nu spelar det ju ingen roll om jag tillhör ortsråd eller ej, bussreor kan fixas i alla fall, och intresset är stort. Nu får jag/vi se hur mycket tid/orka jag lägger ner på det efter jul.... man bör vara minst 35-40 personer som anmäler sig och jag tänker inte 'ragga' ihop antalet  STA:s medlemmar går ju först, sedan andra som vill. Blir det aktuellt så lovar jag att berätta om det här, det går bra att plocka upp trädgårdsfolk efter vägen också, man behöver inte bo i Piteå för att följa med.
Lady Hamilton
31-10-2007, 17:06
Ok accepterar naturligtvis att STA-medlemmarna går före  Men man förlorar ju inget på att fråga Eftersom det lär bli hård konkurens om nattlogi ville jag vara ute i tid. Återkommer om vi inte själva löser resan
Maggan H
31-10-2007, 19:43
Ack ljuva minnen! Hoppas verkligen att jag kan komma ifrån nästa år också, det var ju fantastiskt att kunna träffa 'cyberfolket' i verkligheten! För att inte tala om alla fina utställningar och växter, *suck * vad fint det var!
malin72
21-11-2007, 16:35
hur går det för er alla???? har ni börjat kolla in era resor och ev övernattning jag funderade över hur vi ska se till så att kvällen blir bra....ska vi komma med lite olika förslag på tex restaurang som inte är för dyrt jag antar ju att vi måste boka för jag hoppas ju på att vi blir många som vill forsätta dagen med en trevlig kväll vad tycker ni???hur gör vi???
Österläge
21-11-2007, 16:51
Jag har ju inte varit på mässan tidigare, men är det som med t ex Bokmässan i Göteborg, att det är fruktansvärt mycket folk på lördagen? Funderar på att åka dit på torsdag eller fredag istället, om det är mindre folk då... Och det går ju att få billigare tåg också. Men samtidigt vore det ju synd att inte kunna träffa er alla, om de flesta tänker åka på lördagen!
Är det fler som kanske kommer dit på torsdag eller fredag, eller tänker alla åka på lördagen?
AndreasBlomquist
21-11-2007, 19:40
Ja, det brukar ju vara färre folk där på torsdagen.
Förra året kom det totalt 51 795 st besökare till mässan fördelat som följer:
Torsdag: 8810 besökare Fredag: 12630 besökare Lördag: 17596 besökare Söndag: 12059 besökare
Sen kom det 700 st som tillhörde pressen också och de får ju en egen kategori.
Jag har varit där på olika dagar varje år och visst är det märkbart mer folk på lördagar men oftast inte så att det stör. När vi hade haft Odla-träffen förra året och man kom tillbaka från fikat så kändes det heldött på mässan, trots att det återstod någon timme innan det stängde för dagen. I år kommer jag ju att vara där samtliga dagar och både jag och pisanggoreng (om någon minns honom) ser gärna att ni kommer förbi och säger hej!
uteplatsen, jag är dock helt säker på att du inte kommer att vara ensam Odlait vilken dag du än väljer att åka dit, även om det kanske är trevligare att göra det på lördagen och därmed träffa en massa internetkändisar!
Lady Hamilton
21-11-2007, 19:47
malin72
21-11-2007, 23:10
Jag har lyckats missa varenda tillfälle som givits att träffas.  2007 missade jag hela mässan så jag har definitivt tänkt åka 2008. Boende har jag inget problem med, men är inte speciellt förtjust i att gå och trängas när det är som värst. Av den anledningen brukar jag alltid åka söndag och dessutom snika mig till fyndplantorna. Men det är klart... Om jag åker upp till lördagen, käkar middag och träffar er kan jag ju ändå gå och vara snålänning på söndagen. Återstår då bara att hitta en lämplig transport. (Skänkte bort min bill till någon bättre behövande förra månaden.)
malin72
25-11-2007, 13:05
[quote name='Ewa L' date='22-11-2007, 07:19' post='706500'] Men det är klart... Om jag åker upp till lördagen, käkar middag och träffar er kan jag ju ändå gå och vara snålänning på söndagen. självklart det låter ju jätte bra...sen ska vi ju hitta något ställe att äta på som inte är för dyrt det finns nog flera som vill göra fynden på söndagen
Vilket hotell ska ni bo på, ni som övernattar? Börjar fundera på att ta in på hotell på lördagkväll istället för att försöka ta mig hem till mamma. Bussarna slutar nog gå ganska tidigt.
Jag kommer på mässan på lördagen!!!
Lady Hamilton
04-12-2007, 20:36
Det gör jag med! Malin! Dax att försöka hitta restaurang som vi kan äta på (o som även har "special mat" så att alla kan vara med oberoende "känslighet" av olika livsmedel
CITAT (Lady Hamilton @ 04-12-2007, 20:36)  Det gör jag med! Malin! Dax att försöka hitta restaurang som vi kan äta på (o som även har "special mat" så att alla kan vara med oberoende "känslighet" av olika livsmedel Ja precis...det lär väl finnas en hel drös med restauranger att välja på. Bara det inte blir en pizzeria så är jag nöjd. (eftersom jag inte tål gluten kan jag inte äta pizza och om man väljer en sallad är risken stor att de tagit grönsakerna med mjöliga redskap)
Hihi, ni är för sköna ,
Självklart att jag också kommer, men jag har i nuläget lite svårt att bestämma vart jag ska bo? Ska det bli i "Gamla Stan", eller ska det bli lite mer " mitt i " , Jag har svårt att bestämma mig .
Sen kommer vi till det här med att ev "gå ut och äta"...............
Sååå, Malin!!! ...eller titti!!!.........ni har förslag som ni kan ge med er av här tycker jag
Eller alla som har en ide´, ska förstårs ge sitt förslag
Vad ni ska tänka på, tror jag, är att det ska få plats många, prisbild och utbud ( det kan ju finnas fler än Magdis som har diverse svårigheter med vad de kan inmundiga ). Själv har jag inga som helst förslag eftersom jag inte känner till Stockholm på det sättet.
Vi kanske skulle ha en egen tråd för just det ändamålet?
CITAT (Magdis @ 04-12-2007, 21:30)  Jag tycker du ska boka hotell nära oss andra.  Okej, då flyttar jag ihop med dig  .....................bra så  ?.............näää, skämt åtsido, klart det är kul om det blir så "nära varandra" som möjligt. Men jag har inte letat upp nån karta över Stockholms Hotell än................ ( och jag måste ju ta reda på i vilka väderstreck ni har tänkt er att bo)
kerstin z5-6
06-12-2007, 11:22
Bara ett tips -Tänk inte hotell nära mässan -Det är absolut ingen fördel med det Centralt nära en T banestation är bäst för oss utbölingar pendeltåget till Älvsjö från T& centralen går i ett ... Kan nästan gissa vilket hotel Lady hamilton ska bo på  I gamla stan är jätte mysigt att bo Jag har inte riktigt klart med hur det blir för mej i år Jag ska ju till Estland i maj Den sista AoT middagen var på Kaffegillet Restaurang & Café i Gamla Stan adress Trångsund 4 Mysigt ställe Ett enkelt sätt är att någon tar på sig att ordna arr i stort -En har kontakt med resturangen och man har en fastslagen meny: två tre rätter + andra alternativ som veg , eller annan specialare , valfri dryck Anmälan med antal till kontaktpersonen och alla betalar för sig på plats
CITAT (kerstin z5-6 @ 06-12-2007, 11:22)  Bara ett tips -Tänk inte hotell nära mässan -Det är absolut ingen fördel med det Nädå, icke hotellet ute i Älvsjö. Jag ville bo centralt så jag kan vara ute och svira lite på fredagskvällen.  Jag tar nog med mig GPS:en o bär i handen så hittar jag hem sen.
malin72
11-12-2007, 08:29
Lady Hamilton
11-12-2007, 08:36
 Nu är både Hotell å Flyg bokat o klart för "våran" del Fre-Sön............
Alla som känner till Stockholm någorlunda kan väl skriva tips om restauranger här? Sedan kan jag gärna forska vidare i tipsen via telefon eller mail och höra mig för lite. På så vis kan alla som läser tråden komma med tips utan att vara rädda att måsta bli den som fixar allting sedan menar jag....
kerstin z5-6
11-12-2007, 22:53
Martini -på Norrmalmstorg , var också trevlig -kanske nån av de småtrevliga pubarna med mat servering på Hornsgatpuckeln ?
AndreasBlomquist
12-12-2007, 02:57
CITAT (Lady Hamilton @ 11-12-2007, 08:36)   Nu är både Hotell å Flyg bokat o klart för "våran" del Fre-Sön............ Jag utgår från att du Lady Hamilton givetvis bor på Lady Hamilton Hotel? http://www.ladyhamiltonhotel.se/
Blomstersmurfen
12-12-2007, 05:51
Naturligtvis jobbar jag den helgen, så jag måste gå på torsdagen. Det hade varit så roligt att träffa er alla! Får hoppas på bättre lycka ett annat år.
Lady Hamilton
12-12-2007, 09:00
CITAT (AndreasBlomquist @ 12-12-2007, 02:57)  Jag utgår från att du Lady Hamilton givetvis bor på Lady Hamilton Hotel? http://www.ladyhamiltonhotel.se/  Näe det blev inte Lady Hamilton .................  min resekompis hittade ett annat hotell som kostade bara 1/3 i pris
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|