Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur skulle du ha gjort?
          Netha
          Inlägg 27-10-2007, 08:46
          Länk hit: #41

Gäster

Jo, vi vet att det var fel pris... annars skulle jag inte funderat över det. smile.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 27-10-2007, 08:50
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Netha @ 27-10-2007, 09:46) *
          Jo, vi vet att det var fel pris... annars skulle jag inte funderat över det. smile.gif

Ok, jag antar att du inte vill berätta hur ni vet det. Ja då är väl alla goda råd och tips till spillo. g.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Netha
          Inlägg 27-10-2007, 08:55
          Länk hit: #43

Gäster

Nu ska jag berätta så slipper du fundera mer.

Så här var det... en person skulle köpa likadan eftersom vi tyckte det var ett pangpris.... då kostade den 289 kr.
          I butiken uppgavs att det var 10 l aluminiumgryta som kostade 169 kr.

Förtydligar för säkerhets skull... de hade inte haft kampanjpris på den rostfria.

Redigerat av Netha: 27-10-2007, 08:57

Citera
          Berith
          Inlägg 27-10-2007, 09:03
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Netha @ 27-10-2007, 09:55) *
          Nu ska jag berätta så slipper du fundera mer.

Så här var det... en person skulle köpa likadan eftersom vi tyckte det var ett pangpris.... då kostade den 289 kr.
          I butiken uppgavs att det var 10 l aluminiumgryta som kostade 169 kr.

Förtydligar för säkerhets skull... de hade inte haft kampanjpris på den rostfria.

Tack! Nu förstår jag hur det gick till (antar att ni andra redan räknat ut det slap.gif).

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          olgak
          Inlägg 27-10-2007, 10:54
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 725
          Medlem nr: 5 697

Jag brukar gå på stundens ingivelse.

Om jag vet att en vara var dyrare, så brukar jag faktiskt säga till, särskilt om jag förstår att personen i kassan råkat slå in fel.

Om det är mat är jag inte säker på att jag skulle säga till, eftersom dels krånglar det till hela inköpet, dels tycker jag mataffärer generellt är väldigt dåliga på att uppdatera sina priser, så jag tycker lite grann att det är upp till deras system. Det är en sak om en person begår ett misstag, då kan jag gärna hjälpa till. Men om en organisation systematiskt har taskiga rutiner, då tycker jag inte nödvändigtvis det är mitt jobb att stå i kassan och fixa det. (Oftast, är min erfarenhet, drabbar det dessutom kunden. Dvs. varan skyltas som extra-pris i butiken, men i kassan icke sa nicke.) Men det är klart, köpte jag en dvd-spelare på konsum som skulle kosta 1000 men gick in för 100, då är det klart jag skulle säga till.

När det gäller trådskaparens fråga: Visste jag det blev fel i kassan, då skulle jag sagt till, det brukar kännas bra att göra det. Upptäckte jag det hemma, skulle jag INTE åka tillbaka, och jag skulle INTE ha dåligt samvete för detta. Sånt händer, helt enkelt.

Sen ibland så händer det ju att saker går in billigare, och den i kassan säger "nu hade du tur" eller liknande smile.gif. Hände mig när jag köpte en röd liten börs på Lagerhaus som skulle kosta 45 kr. Den gick in för 25. Under tiden hon slog in varan hade vi pratat om att i Kina anses det vara bra för ekonomin med röda börsar, att det förmerar innehållet på magisk väg, och tjejen i kassan tyckte det lät bra, för hon hade just köpt en röd börs själv. Sen när den gick in så billigt så skrattade vi båda eftersom magin redan hade börjat funka!!

--------------------
          OlgaK zon II

Citera
          Svante i Säve
          Inlägg 27-10-2007, 11:19
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 33
          Medlem nr: 12 965

CITAT (Tezzla @ 26-10-2007, 22:45) *
          Om jag VET att en vara kostar 200 kronor och kassörskan gör fel och begär 150 kronor, är det då rätt av mig att låtsas som ingenting? blink.gif

Usch, vilket skrämmande och ohederligt resonemang!

Jag vidhåller med en full papegojas envishet ätt det är butikens problem. Varan kan ju vara prissänkt och dåligt omskyltad.
          Det är inte ohederligt på något vis. Precis lika ohederligt när kunden betalat för mycket och får det tillbaka?
          Idag används ju ean koder och det priset som kommer är det som gäller. Men som konsument har du rätt i alla lägen och i synnerhet om du fått betala för mycket. På mitt jobb (Stor byggmarknad) kan du ge dig på att om nån betalat 50 öre för mycket så gnäller de hela veckans bekymmer i returkassan. Men jag har aldrig hört någon klaga på att de betalt för lite.

--------------------
          "Whether the weather be fine or whether the weather be hot we´ll wather the weather
          whether we like it or not "

Citera
          Leia
          Inlägg 27-10-2007, 12:19
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Detta hände i min butik igår: En pojke i 10 års åldern kommer in och köper godis. En av en sort och tre av en annan sort. (det var en jobbarkompis som var i kassan)
          Han betalar och går, men kommer strax tillbaka och tar sitt kvitto som ligger kvar på bandet. Ytterligare en stund går och så kommer pojken tillbaka igen och säger lite försiktigt:
          "jag var här förut och köpte 3 st X (vad det nu var), men du tog bara betalt för 2 st." Min jobbarkompis svarade "Det här var så bra och ärligt gjort av dig så jag bjuder dig på den jag missade!"
          Vilken duktig liten kille måste jag säga, och jag är så glad att min jobbarkompis bjöd honom på godisen för sådan ärlighet ska uppmuntras! wub.gif smile.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 19:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon