| |
|
  |
Stackars, stackars individer.... |
|
|
|
|
31-10-2007, 15:49
|

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem nr: 8 660

|
Man ska inte bry sej om hur andra människor ser ut!! Punkt slut! Var och en gör med sin egen kropp vad den själv vill..
--------------------
Före detta Morinablomman..
|
|
|
|
|
|
|
|
31-10-2007, 20:46
|

Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448

|
CITAT (Kajsa i Arvika @ 31-10-2007, 15:49)  Man ska inte bry sej om hur andra människor ser ut!! Punkt slut! Var och en gör med sin egen kropp vad den själv vill..  Exakt, men man får också komma ihåg att de sakerna folk gör med kroppen, kläder, frisyr ofta är för att dom VILL att andra ska bry sig, reagera. "Oj så snygg frisyr du har!", "Ok så vacker tatuering", etc.  (Eller "Oj!...så du ser ut! Gör inte det där ont?") Jag menar, trist om man köper sig en image och ingen reagerar
Redigerat av Pirum: 31-10-2007, 20:47
--------------------
zon2.5
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 06:44
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Men man kan ju fråga sej vilka utseenden man inte ska bry sej om.  Om jag säger att jag tycker att Michelle Pfeiffer är både sexig och otroligt vacker, så tror inte jag att nån här skulle komma på tanken att skriva ett inlägg med uppmaningen att jag inte ska bry mej om hur hon ser ut.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 10:46
|

Medlem

|
Det e väl likadant åt andra hållet. Huvudsaken e väl att man ser MÄNNISKAN och inte utseendet..
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 11:18
|

Medlem

|
CITAT (Kajsa i Arvika @ 01-11-2007, 10:46)  Det e väl likadant åt andra hållet. Huvudsaken e väl att man ser MÄNNISKAN och inte utseendet..  Joo men på första bilden försvann människan bakom en massa skrot. Inte lätt att se om hon är vacker därunder eller inte... Och det är inte likadant åt andra hållet, kan inte påminna mej att det har påpekats att man inte ska bry sej om hur andra ser ut när dom är vackra.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 11:55
|

Medlem

|
Kanske bara jag som har en öm tå när det gäller sånt här, har jobbat med människor i hela mitt liv och har blivit blind vad gäller utseenden.. behandlar alla lika oavsett kön, utseende, ev plåtskrot i ansiktet eller hudfärg..
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 12:19
|

Medlem

|
CITAT (Kajsa i Arvika @ 01-11-2007, 11:55)  Kanske bara jag som har en öm tå när det gäller sånt här, har jobbat med människor i hela mitt liv och har blivit blind vad gäller utseenden.. behandlar alla lika oavsett kön, utseende, ev plåtskrot i ansiktet eller hudfärg..  Det låter ju bra.  Själv har jag väldigt svårt att "glömma bort" hur andra ser ut eller framhäver sej själva.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 12:33
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
För min del får folk se ut precis som dom vill!
Men en tanke slår mej när jag tittar på tjejen med allt bling-bling i ansiktet, tar hon av alltsammans när hon skall sova och sätter på sej igen på morgonen?? För inte går det att sova med allt detta. Men hon måste ju ha av det när hon skall tvätta sej. Fy vad jobbigt att plocka av och sätta på sej varenda dag! ...och en spontan smekning på kinden är ju inte att tänka på om någon skulle känna för det!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 12:39
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Biggan_ @ 01-11-2007, 12:33)  /--/ och en spontan smekning på kinden är ju inte att tänka på om någon skulle känna för det! nä det rasslar nog rätt fint!
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 12:57
|

Medlem

|
Såklart att folk får se ut som dom vill, men dom måste också förstå att andra kanske tycker det ser konstigt ut. Och jag menar inte folk som fötts med ett extra öga mitt i pannan eller så, utan dom som "skapar" sitt eget utseende.
För ett tag sen öppnade en ny mataffär i närheten och jag tog en titt, visserligen efter ett par veckor men den personalen som var då borde ju vara ordinarie så att säga.
I alla fall... Vi stod i kassan, hade ett par kunder före oss. Tjejen som satt i kassan undrade över nåt och kallar på hjälp. Och till hennes undsättning kommer en kille som inte har lärt sej att klä sej själv. Om det bara var en arbetskamrat eller om det var en chef har jag ingen aning om, men jeansen hängde en bra bit ner och dom färglada kalsongerna var fullt synliga. Det första intrycket av affären och personalen var bestående kan jag säga.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 13:42
|

Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529

|
Folk får se ut som dom vill för mig - men jag undrar alltid hur det går att äta apelsin eller tex. kyckling för att inte säga majskolvar med så mycket skrot i munnen. Gud vad jobbigt att göra rent! Eller äter man passerad kost och soppor... Sedan tyckte jag inte det var så mysigt att trängas på krogen när det var populärt att ha en stålgrej i nacken som det var ett tag. Jag är kort, så jag fick stirra in i folks inflammationer, mysigare kan man ha det. (De allra flesta var infekterade av någon naledning). Wilma
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 14:18
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (Berith @ 01-11-2007, 12:57)  ........//........ jeansen hängde en bra bit ner och dom färglada kalsongerna var fullt synliga Det är ett visst mode som säger att det ska se ut sådär. Fråga mig inte varför.
|
|
|
|
|
|
|
Netha
|
01-11-2007, 21:58
|
Gäster

|
Häromdagen då make var och handlade på Coop, såg han en kille (han var tillsammans med kvinna som troligtvis var mamman) som hade extremt lågt sittande jeans... linningen var precis nedanför skinkorna.  Kalsipperna var orange/svartmönstrade och man såg benslutet. Inte bara maken som reagerade och tittade "en gång till".... han såg att ett helt gäng med ungdomar vände sig om och skrattade. Iaf jag undrar vad som får en del unga att klä sig på detta viset... det kan väl inte ens vara bekvämt... eller är jag kanske för gammal och inte förstår.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 22:09
|

Medlem
Antal inlägg: 4 878
Medlem nr: 9 054

|
CITAT (Netha @ 01-11-2007, 21:58)  Häromdagen då make var och handlade på Coop, såg han en kille (han var tillsammans med kvinna som troligtvis var mamman) som hade extremt lågt sittande jeans... linningen var precis nedanför skinkorna.  Kalsipperna var orange/svartmönstrade och man såg benslutet. Inte bara maken som reagerade och tittade "en gång till".... han såg att ett helt gäng med ungdomar vände sig om och skrattade. Iaf jag undrar vad som får en del unga att klä sig på detta viset... det kan väl inte ens vara bekvämt... eller är jag kanske för gammal och inte förstår.  Ja, jag såg för cirka 15 år sedan en av de första som började med så´na. Han var tvungen att gå bredbent för att int tappa byxorna. Tyckte det såg löjligt ut då och tycker det fortfarande.
--------------------
Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet. 
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 22:23
|

Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36

|
Fins ju flera fall där folk har dött av piercing. Mest kännt är väl den britt som hade massor mer piercingar på hela kroppen. Dessa utlöste nån form av chock i kroppens signalsystem och kroppen försökte reglera allt tillrätta. Killen dog på bordet framför ögonen på läkarna. Dom lyckades helt enkelt ej få ordning på kroppens system.
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|
|
|
|
|
|
|
Netha
|
01-11-2007, 22:27
|
Gäster

|
CITAT (Lilla Birka @ 01-11-2007, 22:09)  Ja, jag såg för cirka 15 år sedan en av de första som började med så´na. Han var tvungen att gå bredbent för att int tappa byxorna. Tyckte det såg löjligt ut då och tycker det fortfarande. Oj...så det var sånt också "dåförtiden" .
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 22:37
|

Medlem
Antal inlägg: 4 016
Medlem nr: 10 798

|
CITAT (Ralf @ 01-11-2007, 22:23)  Fins ju flera fall där folk har dött av piercing. Mest kännt är väl den britt som hade massor mer piercingar på hela kroppen. Dessa utlöste nån form av chock i kroppens signalsystem och kroppen försökte reglera allt tillrätta. Killen dog på bordet framför ögonen på läkarna. Dom lyckades helt enkelt ej få ordning på kroppens system. Såg nån snutt på tv för några dar sen om kroppsutsmyckning. Har man otur kan piercingar runt huvudet som blir inflammerade leda till hjärnhinneinflammationer och elände. Så det gäller att vara noga.
--------------------
Stolt HBT-kompis
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2007, 22:54
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Det sägs ju att det är under dom första sekundrarna när man träffar en främmande människa som man skaffar sig en uppfattning om denne. Hur skall man kunna se människan bakom ansiktet när sikten skyms av en massa järnskrot? För min del tycker jag oftast instinktivt illa om vandrande skrotupplag eller tatuernerklottrade typer. Visst har dom rätt att se ut hur dom vill men samtidigt har jag rätt att tycka vad jag vill och jag tycker ofta det är helsjukt. Byxor nerhasade till knäna är störtlöjligt. På killar åtminstone, på tjejer skulle jag kanske uppskatta det.  Michelle Pfeiffer är en riktig goding.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|