Jag kikade in i avdelningen Frågor och svar, och upptäckte en skatt av kunskap där. Hur kommer frågorna och svaren dit? Frågar man i en speciell frågelåda, eller kan det vara frågor och svar som hämtas här på forumet? Bland svararna såg jag Sylvia, Göran, t ex så jag antar att det är Odlas sammanhållande gäng som svarar.
Jag tänker på de trädgårdslistor på AoT som forumisterna skapat och som nu blivit ihoprörda så de är svåra att använda. Tidigare var de rätt lätta att använda om man visste under vilken rubrik man skulle leta... då var det bara att titta i resp lista och under lämplig bokstav. Listorna användes jättemycket på AoT, som svar på diverse frågor, särskilt sådana som brukar komma om och om igen.
Så nu är jag lite nyfiken på hur ni använder Frågor & Svar här. Brukar ni kolla där när ni undrar över hur man ska göra något... t ex plantera Magnolia, beskära rosor, så den ena eller den andra perennen. Tycker ni att det är lätt att hitta där? Finns det en massa svar där som 'alla' missar, och därför frågar man på forumet om och om igen (vilket iofs är trevligt, då blir det diskussioner)?
Ska bli spännande att höra hur det fungerar här!
|